الگو و مدیریت تحصیل - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 3

              دیروز: 228

              کل: 450224

Haddade Adel
Haddade Adel
الگو و مدیریت تحصیل چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:95/10/17---ساعت: 1:25 صبح

الگو و مدیریت تحصیل
حسینی کمال آبادی
#الگو داشتن در وادی طلبگی باعث پیشرفت چشم گیر است.

??الگو یعنی سر مشق که به وزان او باید تحصیل را مدیریت کرد.

?دوستان گرامی من و شما اولین گروه طلاب نیستیم که قصد خدمت به دین مبین اسلام را داریم که در واقع خدمت به خودمان است.

 ??الهی سالیانی می‌پنداشتم که ما حافظ دین توایم «استغفرک اللهم» در این لیلة الرغائب 1390ق فهمیدم که دین تو حافظ ماست «أحمدک اللهم».
الهی نامه علامه حسن‌زاده آملی

??بسیاری در این راه قدم زده‌اند و اندکی به مقصد رسیده‌اند و به برکت قرآن نام آنان نیز جاودان شد، از طبرسی تا طباطبایی از کلینی تا حرعاملی، از فارابی تا ملاصدار، از نوبختی تا علامه حلّی، از ابن ندیم تا آقا بزرگ تهرانی، همه و همه افتخار خدمت ماندگار به دین را نصیب خود کرده‌اند. از این رو من و شما اولین گروه نیستیم که می‌خواهیم این راه را بپیماییم. هم بیراه رفتگان زیادند و هم به مقصد رسیدگان.

??در این میانه برای کشف راه و سلوک علمی، ره را باید چنان رویم که رهروان رفتند. نه آنکه به آزمون و خطا به دنبال کشف راه یا طرحی نو باشیم. در ابتدا باید با الگو گرفتن از به مقصد رسیدگان به هدف برسیم و بعد به پالایش و ترمیم مسیر برای دیگران نیز بپردازیم.

??نمی‌دانم این چه شیوه‌ای است که برخی پیش گرفته‌اند و چنان برخورد می‌کنند که انگار مادر دهر قبل از آنان فرزند نداشته است؟!
قبل از اینکه پا به مسیر علم بگذارند نظام آموزشی و کتب درسی و ... را تحلیل و نقد می‌کنند و مسیری جدید را طراحی، ای کاش می‌دانستم با کدام دانش چنین و چنان می‌کنند.

??امان از مشاورانی به جای آن که راه بزرگان را نشان دهند دانش پژوه را نسبت به استاد و کتاب درسی و نظام آموزشی دل سرد می‌کنند و به زعم خود خدمتی بدو می‌کنند.

??در دوران تحصیل عوامل گوناگونی نقش آفرینی می‌کنند که آن‌ها را می‌توان در 1-استاد  2-کتاب درسی  3-دانش مدیریتی است که می‌تواند حکیمانه راه را طی کند. با تسلط به سنت‌های و روش‌ها تحصیلی آزموده شده در حوزه علمیه می‌توان به توان مدیریتی رسید و این راه رهروان است. با استادی و کتابی متوسط نیز می‌توان طی طریق کرد. ولی اگر توان تدبیر را نداشته باشیم بهترین استاد و کتاب و برنامه نیز سودی نخواهد بخشید.

??ره چنان رویم که رهروان رفتند، رهروی که تحصیل او مورد تأیید عالمان دین است را الگو بگیریم، البته تعبد به الگو –تعبد به غیر معصوم- خود زهری کشنده است اما سرمشق گرفتن حکیمانه پیکره ناتراشیده طلبه را موزون و صحیح تراش می‌زند، از رهگذر این قالب‌گیری خوب انسان خود به یک نظام فکری مدیریتی می‌رسد و به طرحی کامل تر می‌رسد که هم در ادامه مسیر او را کمک می‌کند و هم خدمت به دیگران را فراهم می‌آورد و می‌توان به آنان انتقال داد.
ادامه دارد...
1?حسینی کمال آبادی


 
Haddade Adel
Haddade Adel