ای کاش چشم دوربین با حیا تر بود(تحلیلی از فیلم رسوایی ) - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 7

              دیروز: 257

              کل: 451318

Haddade Adel
Haddade Adel
ای کاش چشم دوربین با حیا تر بود(تحلیلی از فیلم رسوایی ) چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/5/28---ساعت: 7:48 صبح

ای کاش چشم دوربین با حیا تر بود(تحلیلی از فیلم رسوایی )

از وقتی تبلیغات فیلم رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی در جشنواره فیلم فجر به صحنه آمد و اکبر عبدی به عنوان یک روحانی ظاهر شده بود ، احساس وظیفه کردم که به سینما بروم اما توفیق نشد .

 اکنون که پس از مدتی آن فیلم در قالب سی دی عرضه شده خریداری کردم و دیدم .

برداشت و  تحلیل این‌جانب  از  فیلم در چند شماره بیان می‌شود :

1-  داستان برگرفته از یک اصل قرآنی بود که سرگذشت پیامبران سرنوشت ما است . رویدادی مانند آنچه برای یوسف پیامبر علیه السلام رخ داد برای حاج یوسف هم رخ می‌دهد و او نیز با برهان ربّ نجات پیدا می‌کند . 

2- اکبر عبدی بار دیگر از استعداد خدادادی خود پرده بر می‌گیرد و به بهترین شکل در لباس یک روحانی ملکوتی نقش‌آفرینی می‌کنند و بار دیگر به یاد ما می‌اندازد که هر کسی را بهره کاری ساختند.

3-    زیاده‌روی در تبیین واقعیت اجتماع ایران در این فیلم به‌ وضوح دیده می‌شود .

4- این فیلم دارای دو بعد است که یک بعد طهارت  و بعد دیگر دختری بد حجاب . هر چند هدف غلبه نور بر ظلمت است و فیلم به مخاطب معنویتی تزریق می کند اما دوربین چنان غرق چهره دخترک شده است که تأثیر بعد روحانی فیلم را به شدت کاهش داده است:ای کاش چشم دوربین با حیا تر بود.

جالب آن است که در فیلم  اثر زیادی از بیداری دختر نیست اگر غفلت او در بی عفتی او ظهور کرده بود،بیداری او نیز باید در همان قالب نشان داده می شد اما دریغ از اینکه یک بار با چادر یا در حال نماز نشانش دهند به کجا چنین شتابان؟!



چشمه دانش

28/5/1392




 
Haddade Adel
Haddade Adel