انتقاد آیت الله علیدوست از سخنرانی جشن سالگرد تأسیس خانه موسیقی - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 19

              دیروز: 28

              کل: 453618

Haddade Adel
Haddade Adel
انتقاد آیت الله علیدوست از سخنرانی جشن سالگرد تأسیس خانه موسیقی چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/7/30---ساعت: 8:21 عصر

پایگاه اطلاع رسانی موسسه اشراق حکمت اسلامی و خبر گزاری فارس  منتشر کرد.

انتقاد آیت الله علیدوست از سخنرانی جشن سالگرد تأسیس خانه موسیقی در درس خارج فقه

حضرت آیت الله استاد ابوالقاسم علیدوست مد ظله در تاریخ 28/7/92در جلسه خارج فقه انتقاد خود را نسبت  به آنچه در 22مهرماه در جشن چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی گذشت ابراز داشتند.

انتقاد آیت الله علیدوست

ایشان فرمودند: یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی آن است که همه مردم در همه کارها ورود پیدا کنند،از بزرگترین آسیب های این مشکل،ایجاد هرج و مرج علمی و فرهنگی است.هرچند در ایران اسلامی اندیشمندانی داریم که صاحب بیست جلد اثر علمی هستند، اما هیچگاه خارج از تخصص خود ننوشته اند و در مقابل پرسش های غیر مرتبط با دانششان به راحتی جمله نمی دانم را به زبان می آورند.اما در مقابل کم نیستند افرادی که از ورود و اظهار نظر در عرصه هایی که اندک بهره ای از آن ندارند ،ابائی نداشته و بی مهابا وارد عرصه های گوناگون می شوند.هنگامی که زندگینامه این افراد را نگاه می کنیم به راحتی نمی توان تشخیص داد که  آنان چه کاره هستند و در چه بعدی دانش اندوزی کرده اند.

ورود به مسائل فقهی توسط غیر متخصصان و اظهار نظرهای مخالف شریعت در اجتماع ما رقم می خورد و هیچ تلاش در خوری برای جلوگیری از این شیوه بسیار غلط دیده نمی شود. چندی پیش شاهد بودیم که یک نظامی بازنشسته با اطلاعاتی اندک از علوم قرآنی وارد عرصه فقاهت می شود و با خلط مبحث ها و مغالطات بسیار،  نظریه مخالف ضرورت شریعت می دهد و موجبات هرج و مرج علمی و فرهنگی را فراهم می آورد.

به یاد دارم که روزی تلویزیون نگاه می کردم در یک ویژه برنامه دینی ، سخنران برنامه در ضمن معرفی خود مدرک تحصیلی خود را «مهندسی راه» عنوان کرد،مجری برنامه که از ناهمسویی دانش او با برنامه آگاه شده بود، سعی در حل مشکل کرد و گفت: البته ایشان مطالعات دینی هم دارد!!! آیا در این مرز وبوم کارشناسان دینی وجود ندارند که مهندس راه باید مسئولیت آنها را نیز به دوش بکشد؟!

در چند روز گذشته دوباره شاهد اظهار نظرهایی از این دست بودیم که در میان گذاشتن آن با شما روحانیون محترم را ضروری دانستم.

22مهرماه در جشن چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی که با حضور معاونت هنری وزیر ارشاد برگزاری شد،در این جلسه پس از برگزای موسیقی (بر فرض که از نوع حلال بود) سخنگو و دبیر خانه موسیقی سخنانی ناصحیح در پیوند موسیقی و فقه  بدین شرح به زبان آورد:

او در قسمتی از سخنان خود می گوید:« باید امروز فقها به ما هنرمندان که این همه جفا شده است جواب دهند. کجا نوشته شده موسیقی حرام است؟ دکتر شریعتی می گوید هیچ سند و آیه و روایتی وجود ندارد که موسیقی را حرام کرده باشد بلکه موسیقی در حد سمفونی شاهکار است..

وی گفت: در فقه شیعه اجتهاد به این دلیل بوجود آمده که مسائل روز را با شرع تبیین کند. فقها باید برای اینها جوابگو باشند.

و در ادامه می افزاید: یکی از خواسته های مهم خانه موسیقی این است که صدای بانوان باید پخش شود».

آیت الله علیدوست در ادامه فرمود: اینکه مرحوم دکتر شریعتی بر آن سندی در قرآن نیافته باشد،با توجه بدان که ایشان جامعه شناسی می داند،عجیب نیست و مانند این می ماند که بنده با تخصص فقه و اصول ادعا کنم که فلان قانون فیزیکی را در کتاب انیشتین نیافتنم!! و

اما اگر به واژه «لهو الحدیث» در کریمه: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْتَری لَهْوَ الْحَدیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ یَتَّخِذَها هُزُواً أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ» [1] دقت شود و تطبیق آن بر غناء از منظر مفسرین جهان اسلام(شیعه و سنی) دیده شود ،بی اساسی این سخن را که مدعی است حرمت غناء سند قرآنی ندارد روشن می سازد، وانگهی بر فرض که سند قرآنی نداشته باشد مگر منابع فهم شریعت خداوند فقط قرآن است! شعار «حسبنا کتاب الله » که مخالف قرآن کریم است یکبار برای همیشه اسلام را مصیبت زده کرد.اندیشه «قرآن بسندی» یک اندیشه خطرناک غیر قرآنی است که امروزه در قالب یک  جریان پیگیریی می شود.و

در هر حال باید از هرج و مرج  به ویژه در عرصه فهم صحیح دین،جلوگیری به عمل آید خصوصا در انقلاب اسلامی ایران  که همت بر اجرایی کردن شریعت مطهر اسلام دارد و از نعمت حضور ولی فقیه،مراجع عظام و عالمان دینی بهره مند است.


 
Haddade Adel
Haddade Adel