نشست نقد کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» برگزار شد - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 9

              دیروز: 49

              کل: 453745

Haddade Adel
Haddade Adel
نشست نقد کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» برگزار شد چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:93/1/31---ساعت: 6:11 صبح

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» از سوی کانون ادبیات عرب در سالن همایش‌های مدرسه معصمومیه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست نقد کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» با حضور حجت الاسلام محمد عشایری منفرد نویسنده کتاب، حجت الاسلام فرهاد عباسی نقاد کتاب، حجت الاسلام کمال آبادی دبیر علمی جلسه و با حضور جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم امروز 28 فروردین 93 از سوی کانون ادبیات عرب در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار شد.

حجت الاسلام عشایری منفرد با اشاره به تاریخچه دانش بلاغت و اهمیت آن در تفسیر قرآن اظهار کرد: دانش بلاغت از 800 سال پیش تا کنون تغییر نکرده است و این علم در کلمات و واژه‌ها گم شده است ولی در این کتاب داده‌ها و مسائلی جدید از علم بلاغت و مثال‌های کاربردی بلاغت در تفسیر قرآن بیان شده است.

وی با بیان اینکه ابتدا در تفسیر قرآن باید علم بلاغت شناخته شود اظهار کرد: برای شناخت دانش بلاغت ابتدا باید مفهوم و موضوع این علم شناخته شود و برای شناخت علم بلاغت باید داده‌ها و مسایل این علم را یاد گرفته و در نهایت علم بلاغت را در تفسیر بکار بریم.

حجت الاسلام عشایری منفرد افزود: بیشتر مثال‌های و نکات کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» از تفسیر المیزان علامه طباطبایی است، زیرا در این تفسیر نسبت تفاسیر دیگر به نکات بلاغی بسیاری اشاره شده است.

وی در پایان گفت: استفاده از علم صرف، نحو و بلاغت باید در مسیر استفاده از علم فقه، عقاید و کلام باشد و نباید بر این علوم توقف کنیم؛ باید پوسته لفظ شکسته شود و به هسته مفاهیم برسیم و علم ادبیات به عنوان دانشی عالی برای رسیدن به دانش عالی مانند فقه و کلام است.

کتاب معناشناسی بلاغی قرآن الگوی مناسبی برای مؤلفان علم بلاغت است

حجت الاسلام فرهاد عباسی نقاد کتاب با اشاره به فعالیت این نویسنده در مورد علم بلاغت و متون دین گفت: بسیاری از استادان حوزه در علم بلاغت مشغول تدریس و تألیف هستند ولی بعد از تفتازانی در تولید علم بلاغت و ایجاد مثال‌های کاربردی و جدید از این علم کاری جدیدی در حوزه علمیه انجام نشده است و کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» نخستین کار تولیدی در علم بلاغت است و این به سبب دغدغه و رویکرد مؤلف به دانش بلاغت می‌باشد.

نقاد این کتاب اظهار کرد: کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» می‌تواند الگوی مناسبی برای اساتید و مؤلفان علم بلاغت باشد و این کتاب برای خواندن نیست بلکه برای الگو برداری است.

وی با اشاره به امتیازات این کتاب نسبت به سایر کتاب‌های بلاغی گفت:در این کتاب آموزش دانش بلاغت داده شده و رفع ابهامات بسیاری از این علم شده است، در این کتاب مسایل و داده‌های جدیدی از دانش بلاغت ارائه نموده است که قبل از ان یک مسأله جدی در این علم نبوده است، و نمونه‌ها و مثال‌های جدید از علم بلاغت در این کتاب بیان شده است.

حجت الاسلام فرهاد عباسی افزود: در کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» از ظرایف علم بلاغت در متون دین به ویژه قرآن و احادیث استفاده شده است./998/پ203/ن

/ پایان خبر /

معنا شناسی بلاغی قرآن

 


 
Haddade Adel
Haddade Adel