دسترسی غیرحضوری طلاب به برنامههای آموزشی کانون ادبیات عرب - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 15

              دیروز: 55

              کل: 453806

Haddade Adel
Haddade Adel
دسترسی غیرحضوری طلاب به برنامههای آموزشی کانون ادبیات عرب چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:93/5/1---ساعت: 6:7 عصر

 

به همت حوزه علمیه معصومیه قم صورت گرفت؛
دسترسی غیرحضوری طلاب به برنامه‌های آموزشی کانون ادبیات عرب خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون ادبیات عرب هدف از برنامه­های این را رفع مشکل درسی طلاب دانست و گفت: سیستم ادبی حوزه به این نتیجه رسیده است که برای متن خوانی و آموزش لغت به طلاب باید وقت مستقلی بگذار؛د اما هنوز اقدام قابل توجهی انجام نداده است و هدف کانون از برگزاری برنامه­‌های غیرحضوری این است که خلأ و مشکلی که طلبه در حال حاضر با آن مواجه است را برطرف کند.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی کما­ل ­آبادی، مدیر کانون ادبیات عرب مدرسه معصومیه قم، در گفت­­و­گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهارداشت: کانون ادبیات عرب در نظردارد برای نخستین بار در کشور و در کانون، برنامه­های آموزش متن خوانی و فراگیری لغات عربی را به صورت غیر حضوری در اختیار طلاب سراسر کشور قرار دهد.

حجت الاسلام حسینی کما­ل­ آبادی دسترسی طلاب را به محتوای آموزشی کانون ادبیات عرب از طریق سایت دانست و ابرازداشت: با توجه به مشکلات درسی طلاب در متن خوانی و به تبع در فهم عبارات عربی، فیلم و کلیپ­های تصویری تهیه شده که بر روی سایت قرار گرفته است.

مدیر کانون ادبیات عرب مدرسه معصومیه با اشاره به کتاب «نصاب الصبیان ابونصرفراهی» که لغات عربی به فارسی را به شعر درآورده است، گفت: بیشتر طلاب فارس زبان هستند و گنجینه لغاتشان کم است که آشنایی با این کتاب می­تواند گستره لغات آنها را به دوهزار کلمه برساند و با همراه­کردن کردن شاهدمثال­هایی از آیات و روایات می­توانند یادگیری در لغات عربی را افزایش دهند.

وی در ادامه به کتاب «الحجه الغرا علی شهادة الزهرا(س)» اثر حضرت آیت الله سبحانی اشاره و اضافه­ کرد: این کتاب با متن عربی بدون اعراب و براساس اسناد شهادت حضرت زهرا(س) است که در مرحله نخست آشنایی با آن به لحاظ اعتقادی برای هر شیعه و هر طلبه مفید خواهد بود و در مرحله دوم برای آموزش متن‌خوانی مؤثر است.

حجت الاسلام حسینی کما­ل­آبادی شرایط شرکت در این دوره­ها را برای همه طلاب آزاد اعلام کرد و افزود: هر طلبه ای از مبتدی تا سطح عالی می تواند در دوره­های کانون ادبیات عرب شرکت کند و دسترسی به سایت نیز برای همه امکان پذیر است.

وی به دوره مباحث تخصصی ادبیات عرب اشاره کرد و یادآورشد: اعضا و افرادی که چند سال تحصیلی در این دوره­ها شرکت کنند می توانند به مباحث تخصصی ادبیات عرب که کانون برگزار می­کند راه پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی کما­ل­ آبادی با بیان کم­کاری حوزه علمیه در توجه به متن­خوانی و آموزش لغات عربی به طلاب، تصریح­کرد: این روش، شیوه و محتوایی که در کانون ادبیات عرب در حال برگزاری است در سیستم ادبی حوزه کار نمی‌شود و وقت و برنامه­ای برای متن خوانی و آموزش لغات عربی برای طلاب وجود ندارد که طلاب نیز از همین دو جنبه آسیب می­بینند.

وی هدف از برنامه­های کانون ادبیات عرب را رفع مشکلات درسی طلاب دانست و افزود: سیستم ادبی حوزه به این نتیجه رسیده است که بایدبرای متن خوانی و آموزش لغت به طلاب وقت مستقلی را بگذارد؛ اما هنوز اقدام قابل توجهی انجام نداده است و این برنامه­ها به این سبب در کانون برگزار می­شود که خلأ و مشکلی که طلبه در حال حاضر با آن مواجه است را برطرف کند.

مدیر کانون ادبیات عرب با بیان مزیت غیرحضوری بودن این طرح تأکیدکرد: طلاب با تحمل دوری از خانواده در طول تابستان و شرکت در کلاس‌‌های ادبیات عرب در بسیاری از موارد نتیجه‌ای نگرفته‌اند و در برخی موارد مشکلات دیگری را نیز بر ایشان تحمیل کرده است.

حجت الاسلام حسینی کما­ل­آبادی با اشاره به هدف کانون ادبیات عرب گفت: هدف کانون این است که به عنوان قطب علمی ادبیات عرب به فهم آیات و روایات برسد و با توجه به موفقیت­های زیادی که داشته در «گاه‌نامه فهیم نص» به اهداف و سیاست­های مورد نظرش اشاره کرده است./908/پ202/س

 

موضوع : ادبیات عرب نوع : فردی مصاحبه کننده : خبرگزاری رسا محل مصاحبه : موسسه فتوت محل انتشار : http://www.rasanews.ir/ لینک

 
Haddade Adel
Haddade Adel