کتاب تشنه دانش رونمایی شد - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 59

              دیروز: 257

              کل: 451370

Haddade Adel
Haddade Adel
کتاب تشنه دانش رونمایی شد چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:95/2/12---ساعت: 8:22 عصر

حجت الاسلام و المسلمین حسینی آملی
توصیه آیت الله حسن زاده آملی در خصوص میزان کار در ایام جوانی
حوزه/ آیت الله حسن زاده آملی همیشه نصیحت می کنند که در جوانی به شکلی کار کنید که در پیری از کار افتاده نشوید، زیرا انسان کارهای بسیاری در پیری دارد که باید آنها را انجام دهد، ولی پیرمرد از کارافتاده، از توفیقات بسیاری محروم می شود.
تشنه دانش
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب«تشنه دانش» در مجمع عالی حکمت اسلامی قم گفت: سبکی که در نگارش این کتاب به کاربرده شده است شیوه ای بسیار مناسب است که توانسته به خوبی ابعاد مورد نظر را هویدا کند.

وی افزود: خداوند، قرآنی فروفرستاد که نور مبین است و پیامبری که سراج منیر است تا جامعه انسانی را از ظلمات به سوی نور خارج کند و به نور برساند.
تشنه دانش


این محقق حوزه خاطرنشان کرد: سرچشمه فیض الهی از قرآن و اهل بیت(ع) ناشی شده است و سپس نهرهایی سرازیر می شوند که طلاب باید همچون این نهرها این منابع را گرفته و مردم را سیراب کنند.

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی بیان کرد: بزرگانی چون علامه شعرانی معلم عصر است که علامه حسن زاده آملی همیشه بیان می کنند که جان من به فدای ایشان باشد که این مساله نشان می دهد که این معلم با این شاگرد چگونه تعامل داشته که این چنین، بزرگانی چون علامه حسن زاده آملی این چنین در خصوص ایشان بیان می کند و در آخر عمر ایشان نیز نیازهای پرستاری ایشان را انجام می داد.

استاد حوزه گفت: چشمه زلال علوم و معارف اسلامی باید از سوی طلاب در نهرها و جدول ها در حوزه های علمیه کشور و سرآمد همه این حوزه ها یعنی حوزه علمیه قم جاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی بیان کرد: علامه حسن زاده آملی توحید حقیقیه و صمدیه قرآن کریم را به هویت مطلقه ادراک کرده بود؛ آیت الله حسن زاده بیان کردند که یک کلمه از دیوان من، شعر نیست بلکه تمام این دیوان شرح حال شخصی خود من است.

وی خاطرنشان کرد: انس خاص آیت الله حسن زاده آملی با قرآن اعجاب برانگیز است و در اشعارشان نیز دولت را به طلعت حقیقت قرآن تعبیر می کنند و این علاقه عجیب در شاگردان ایشان نیز متبلور است.

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی بیان کرد: ایشان بیان می کنند تا همه چیز خود را به علم ندهید علم هیچ بخشی از خود را به انسان نمی دهد و به همین خاطر است که این چنین در علم و دانش سخت کوش هستند.

استاد حوزه گفت: آیت الله حسن زاده آملی همیشه نصیحت می کنند که در جوانی به شکلی کار کنید که در پیری از کار افتاده نشوید زیرا انسان کارهای بسیاری در پیری دارد که باید آنها را انجام دهد، ولی پیرمرد از کارافتاده از توفیقات بسیاری محروم می شود؛ ایشان در دوران پیری هم که خود را از کارافتاده معرفی می کند نیز روزی 17 ساعت کار می کند که نمونه ای بارز از روحیات علمای بزرگ شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی بیان کرد: اساتیدی چون آیات رفیعی قزوینی، محمدتقی آملی، ابوالحسن شعرانی، فاضل تونی، سید محمد حسن الهی طباطبایی، علامه طباطبایی و میرزا مهدی آشتیانی در شکل گیری انواروجودی ایشان نقش خاصی ایفا کردند و امروز نیز طلاب باید این بزرگان را الگوی خود قرار دهند و در این مسیر گام بردارند.

وی گفت: طلاب باید از برکات وجود این بزرگان استفاده کنند و در این زمینه باید از این مساله بحث کرد که این افراد طلاب مبتدی بودند که به این درجات رسیدند و طلاب باید بیاموزند چگونه کرامت خدادادی را از قوه به فعل برسانند.


 
Haddade Adel
Haddade Adel