کتاب تشنه دانش در مجمع عالی حکمت رونمایی شد/ سخنرانی نویسنده - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 34

              دیروز: 257

              کل: 451345

Haddade Adel
Haddade Adel
کتاب تشنه دانش در مجمع عالی حکمت رونمایی شد/ سخنرانی نویسنده چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:95/2/12---ساعت: 11:59 عصر

کتاب تشنه دانش در مجمع عالی حکمت رونمایی شد
خبرگزاری فارس: کتاب تشنه دانش در مجمع عالی حکمت رونمایی شد
کتاب تشنه دانش (راهنمای دانش اندوزی براساس زیست‌نامه علامه حسن‌زاده آملی) با حضور استاد سید علی حسینی‌آملی، استاد محمد حسین‌نائیجی از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی کمال‌آبادی نویسنده کتاب تشنه دانش عصر امروز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا از جمله استاد شهید مطهری و پاسداشت روز معلم در سخنانی با اشاره به ضرورت مدیریت در تحصیل علوم دینی گفت: هویت طلبگی، یک هویت تک ساحتی و بسیط نیست بلکه از ساحت‌ها و شئون مختلفی و متعددی برخوردار است، این جنبه‌ها و ساحت‌ها را می‌توان در تهذیب، تحصیل، تبلیغ و تحقیق بیان کرد. هر یکی از این ساحت‌ها دریای وسیعی است که اگر طلبه علوم دینی از مدیریت بالا برخوردار نباشد نمی‌تواند این هویت را به صورت کامل دریابد.
تشنه دانش حسینی کمال آبادی

نویسنده کتاب تشنه دانش افزود: به عنوان نمونه در بعد تحصیل و دانش اندوزی، فقط علوم دینی که به صورت ضرورت باید به‌دان دانا بود بیشتر از 10 دانش مانند ادبیات عربی، منطق، کلام، تفسیر، فقه، اصول، تاریخ، فلسفه، رجال و.... است. گذشتگان در ذیل عناوینی مانند آداب‌التعلم و آداب المتعلمین به مباحث مدیریت در تحصیل می‌پرداختند ولی از آنجا که تدبیر به دگرگونی زمان مختلف می‌شود کتاب‌های مدیریت نیز باید در نو به نو نوشته شود و در اطراف آن اندیشیده شود و باید اندیشه‌های گوناگون مدیریتی را به مصاف یکدیگر برد تا اندیشه صحیح مشخص شود.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش‌ها خود به دو قسم مدیریت عام و مدیریت خاص تقسیم می‌شود، اضافه کرد: مدیریت آن دسته از قواعدی است که به صورت فراگیر در همه دانش‌ها حضور بهم می‌رساند و عدم رعایت آنها دانش‌پژوه را با مشکل مواجه می‌سازد ولی مدیریت خاص قواعد و راهکارهایی که در فراگرفتن دانشی خاص باید بهره برد مانند مدیریت ادبیات عربی، مدیریت منطق و... را شامل می‌شود.

حسینی کمال‌آبادی تصریح کرد: عدم تفکیک این دو ساحت موجب مغفول ماندن بسیاری از مباحث می‌شود؛ مثلا نویسنده درباره ادبیات عربی در حوزه علمیه و پیوند آن در فهم آیات و روایات 10 صفحه می‌نویسد و گذر می‌کند و این در حالی است که خود موضوع نوشته‌ای 400 صفحه‌ای است. نتیجه پرداخت‌های ضمنی آن است مشکل بیشتر طلاب در زمینه ادبیات عربی همچنان پابرجاست.

وی اضافه کرد: در زمینه قواعد عام نیز نظام آموزشی کهن حوزه‌های علمیه نهادهای گرانبهایی مانند مباحثه، تقریر نویسی، شرح و تعلیقه و... دارد که در تزاحم امور روزانه و اندیشه‌های ناصحیح آسیب‌های زیادی دیده‌اند.

نویسنده کتاب تشنه دانش با بیان اینکه این اثر به قواعد عام مدیریت  در تحصیل پرداخته است،‌ بر ضرورت الگو گرفتن از زیست نامه علمی بزرگان تاکید کرد و افزود: دانش مدیریت در همه ساحت‌های طلبگی، اگر خود را در معرض زیست نامه بزرگان و شخصیت‌های ایستاد بر قله‌ای همچون علامه حسن زاده آملی قرار دهد، بخش‌ها و فصل‌هایی را به خود اضافه می‌کند که در نگاه اول به چشم نمی‌آید. طلبه‌ای که از بزرگان الگو می‌گیرد، پیکره شخصیت او به درستی تراش می‌خورد، به عنوان نمونه آشنایی با حضرت علامه حسن زاده، کتاب‌شناسی و حمیت میراث داری و پاسبانی از آثار گذشتگان را به انسان آموزش می‌دهد و گرنه به خودی خود شاید هیچگاه به ذهن یک طلبه نیابد که باید پاسبان و پاسدار میراث  و نسخ خطی باشد.

حسینی کمال آبادی تبیین کرد: در این اثر بسیاری از خاطرات مستند از حضرت علامه برای نخستین بار منتشر می‌شود.
وی در پایان از مجمع عالی حکمت اسلامی و پارک علم و فناوری استان قم که در برگزاری این مراسم سهیم بوده‌اند، تشکر کرد.

انتهای پیام/2258/ذ40


 
Haddade Adel
Haddade Adel