دی 94 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 79

              دیروز: 257

              کل: 451390

Haddade Adel
Haddade Adel
ریاض روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد بهتر شد چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/10/17---ساعت: 12:53 عصر


ریاض روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد


بهتر شد با قومی که عقل آنها کار نمی کند روابط دیپلماتیک خیالی بیش نیست.

نه مصالح خود را در می یابند نه مصالح جهان اسلام را...

خود مادر فساد هستندو پدرش....

برای آنها همان به که در دامن کفار و مستکبران بیارامند تا روزی صلیب برای آنها هدیه آورند و بر گردن آنها بیفکند و روز دیگر زنار تا به کمر بندند....

خون مظلومان یمن و بحرین دامان شما را خواهد گرفت...

ترش منشینید که قطع روابط برای ما خوشایند تر است.

آل سعود شما شأنیت حکومت ندارید حتی اگر داعیه اسلام نداشتید.... شرتان کم.

ای واجب الوجود کی از لوث وجودشان

پاک می کنی همه ملک وجود را

http://hoseinikamal.parsiblog.com/Files/feeca708eb9a53579694ae20c13872b2.jpg


 
اهتمام هرچه بیشتر طلاب به فراگیری ادبیات عربی چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/10/4---ساعت: 7:53 عصر

فارس از دومین سمینار نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط گزارش می‌دهد
اهتمام هرچه بیشتر طلاب به فراگیری ادبیات عربی

دومین سمینار نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط، به همت موسسه ترمینولوژی فقه همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.
خبرگزاری فارس: اهتمام هرچه بیشتر طلاب به فراگیری ادبیات عرب
 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حسینی کمال آبادی، مدیر مسئول موسسه ترمینولوژی فقه، در ابتدای این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و اهداف برگزاری این سمینار را تشریح کرد.



وی پژوهش را مایه حیات هر دانش دانست و رکود در ادبیات عربی را به علت کمرنگ شدن پژوهش در مسائل ادبی دانست.

وی از ارائه طرح‌های آموزشی، یکی پس از دیگری به نظام آموزشی حوزه علمیه به علت نبود فضای پژوهشی در این دانش انتقاد کرد و خواهان تمرکز پژوهشی بر این دانش شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: این سمینار همانطور که از عنوانش پیداست برای دستیابی به اهداف خود سالانه یک مرتبه برگزار می‌شود که گونه‌های نقش آفرینی ادبیات عربی در فرآیند استنباط از زبان مجتهدان و کسانی درگیر فهم نصوص و استنباط احکام هستند بیان می‌شود تا دانش پژوهان تشویق شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این سمینار بر روی مسائل کاربردی ادبیات عربی تمرکز بیشتری شده و زمینه سازی برای اجرای پژوهش‌های میان رشته بین ادبیات عربی و فهم نصوص دینی بیش از پیش فراهم شود.
ادامه مطلب...

 
دومین سمینار «نقش ادبیات عرب در فرآیند استنباط» چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/10/4---ساعت: 7:45 عصر


 در دومین سمینار «نقش ادبیات عرب در فرآیند استنباط» بیان شد
دعای غلط به سوی خدا بالا نمی رود
حوزه/دومین سمینار «نقش ادبیات عرب در فرآیند استنباط» صبح امروز از سوی کانون ادبیات عربی موسسه ترمیتولوژی فقه، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در ابتدای این مراسم،  حجت الاسلام والمسلمین  محمد قائینی ،استاد حوزه و نویسنده دوره فقهی "المبسوط فی فقه المسائل المعاصره"گفت: به برکت وجود پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، احادیث در عین ابتلا به موانع عظیمی با جان‌فشانی روات حدیث به دست ما رسیده و منشأ اختصاص شیعه به این بخش مهم منابع اسلامی‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  قائینی در ارتباط با دخالت برخی از علوم در استنباط احکام شرعی اظهار داشت: شکی نیست که علم ادبیات به معنای عام خود، از علومی است که نقش مسلمی در استنباط احکام شرعی دارد.

وی افزود: علاوه بر آیات و روایات، اسناد و متونی که به استنباط احکام شرعی می‌پردازند و با تلاش طاقت‌فرسای بزرگان به دست ما رسیده است، با این درجه از اعتبار، تنها منحصر به شیعه است و هیچ مذهبی به‌جز شیعه نمی‌تواند ادعا کند منبعی به این غنا و استحکام دارد.

استاد حوزه با اشاره به دخالت دانش ادبیات عرب در فهم، استنباط و برداشت این منابع گفت: در یک تقسیم کلی، کلماتی که به دست ما رسیده است، اعم از مواد و هیئات است که متکفل بیان آن‌ها، علوم ادبی و لغوی است.


ادامه مطلب...

 
ادبیات عرب پایه و مبنای فهم علوم حوزوی است چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/10/4---ساعت: 7:41 عصر


استاد ادبیات عرب حوزه علمیه قم و مشهد:


 خبرگزاری رسا ـ دومین سمینار ادبیات عرب در فرآیند استنباط در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین ربانی، نوسینده کتاب «المعجم التطبیقی للقواعد الاصولیه فی فقه الامامیه» به اهمیت و نقش ادبیات عرب در اجتهاد و فهم دیگر علوم حوزوی پرداخت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین سمینار ادبیات عرب در فرآیند استنباط در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، نوسینده «المعجم التطبیقی للقواعد الاصولیه فی فقه الامامیه» به اهمیت و نقش ادبیات عرب در اجتهاد و فهم دیگر علوم حوزوی پرداخت.

 

وی اجتهاد را فرآیند ضرورت یافته‌ای در حوزه علمیه خواند و تأکید کرد: تمام تکاپوهای درسی برای اجتهاد و تبحر در علوم است و برای رسیدن به این جایگاه، علما و بزرگان حوزه، شرایطی را ذکر کرد‌ه‌اند.

 

نوسینده کتاب «المعجم التطبیقی للقواعد الاصولیه فی فقه الامامیه» افزود: شرایط اجتهاد را بزرگانی همچون ملاعبدالله تونی، شهید ثانی، علامه حلی و بعدها وحید بهبهانی، ملااحمد نراقی و دیگر بزرگان بیان کردند که می‌توان مراجعه کرد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در کتاب کافی خاطرنشان کرد: در باب کتابت حدیث، حضرت می‌فرماید «کلام را صحیح بخوانید و به صورت صحیح و دقیق نیز معنا کنید».

 
ادامه مطلب...

 
دومین سمینار نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/10/4---ساعت: 7:39 عصر


استاد درس خارج حوزه علمیه قم تبیین کرد؛
نقش ادبیات عرب در فرآیند استنباط احکام شرعی خبرگزاری رسا ـ دومین سمینار ادبیات عرب در فرآیند استنباط در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین محمد قائینی، نویسنده «دوره فقهی المبسوط فی فقه‌المسائل المعاصره» به شرایط و لوازم اجتهاد و استنباط احکام شرعی پرداخت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین سمینار ادبیات عرب در فرآیند استنباط در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین محمد قائینی، نویسنده «دوره فقهی المبسوط فی فقه‌المسائل المعاصره» به جایگاه ادبیات عرب، شرایط و لوازم اجتهاد و استنباط احکام شرعی پرداخت.

 

وی به جایگاه و نقش ادبیات عرب در فهم مبانی دینی اشاره و تأکید کرد: ادبیات عرب، نقش ویژه‌ای در فهم مبانی دینی دارند و علوم لغت و علوم ادب به معنای عام ابزار فهم و صحت برداشت از متون است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، مواد و هیأت را مبنای اجتهاد و استنباط احکام شرعی خواند و یادآور شد: استنباط حکم شرعی منوط به اجتهاد در مسائل اصولی و اصول فقه است؛ همچنین مراجعه به کتب ادبیات و لغت نیز لازم و ضروری است.

 

وی تصریح کرد: تقلید در مسائل ادبی و مسائل لغت با جایگاه فتوا تناقض دارد؛ گرچه از رجوع و تقلید در برخی از مقدمات اجتهاد با اصطلاح «توسط در اجتهاد» یاد می‌شود، اما اجتهادی که مبنای حجت برای دیگران نیز می‌شود، اجتهادی است که شامل اجتهاد در مقدمات نیز باشد.

 
ادامه مطلب...

 
Haddade Adel
Haddade Adel