فروردین 96 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 241

              دیروز: 102

              کل: 454600

Haddade Adel
Haddade Adel
دفاع تمام قد از یک اشتباه (نقدی بر دکتر علی مطهری) چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:96/1/14---ساعت: 1:59 عصر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی کمال آبادی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و ریاست پژوهشکده ادیب فقه جواهری که چندی پیش یادداشتی با عنوان «آسیب شناسی نشر یادداشت‌های استاد مطهری» منتشر کرده بود،  در یادداشت پیش رو نکاتی را در مورد دفاعیه مدیر مرکز صدرا، بیان کرده است.
نتیجه تصویری برای علی مطهری

متن این یادداشت به شرح زیر است: در مورد آسیب شناسی نشر یادداشت‌های استاد مطهری در یادداشتی مستقل نکاتی را بیان کرده‌ام، اما آنچه در ادامه می‌آید، مربوط به یادداشتی از آیت الله ابوالقاسم علیدوست در نقد بر نشر یک پیش نویس از آیت الله مطهری است که واکنش جناب آقای دکتر علی مطهری و دفاع تمام قد ایشان را - از نشر پیش نویسی ناصحیح- در پی داشته است.

1. آقای دکتر، با دستاویز قرائن حالیه و مقالیه و... می‌خواهد از تندی این پیش نویس بکاهد- گذشته از آنکه زیره به کرمان برده‌اند- باید گفت: بر اساس آنچه در آن پیش نویس آمده پرسیدنی است که:

آن درصد اندک از علما و فقهای شیعه که بین أخذ وجوهات و مصالح عامه بین خود و امام زمان عج تقسیم کار کرده‌اند، کدام اند؟

از میان علما و فقهای شیعه چند درصد هستند؟

به کدام منطق ادبی و کدام فرمول اصولی می‌توان این مطلق گویی را توجیه کرد؟

چندی پیش یکی از روحانیون شاعر در محضر مقام معظم رهبری شعری را نه در تندی پیش نویس مزبور خواندند که رهبری انقلاب در پاسخ فرمودند: قسمت پر لیوان را بنگرید.

حال در پیش نویسی خاص، به قسمت حداکثری و پر لیوان اهانتی چنان شده است و تقسیم کار آن درصدی از متفقه که بنده نمی‌دانم آیا یک درصد از فقهای شیعه می‌شوند یا نه به کل علما و فقهای شیعه نسبت داده شده است!! بعد دفاع تمام قد هم از آن می‌شود و این جای تعجب است.

2. «زمان آگاهی» از صفات مهمی است که از امامان معصوم علیهم السلام به یادگار داریم. بر جناب آقای دکتر و تیم همکارشان پوشیده نیست که در چه زمانی زندگی می‌کنیم، در این بازار مسگرها، آنان که از هر آب گل آلودی علیه دین و مذهب ماهی می‌گیرند، برایشان کافی است که شهید مطهری چنین گفت، همین و بس. دیگر از آن قرائن حالیه و مقالیه و از مایه گذاشتن از سخنان دیگر خبری نیست که نیست، یادداشت کار خود را می‌کند و آثار خود را به جای می‌گذارد.

همین پیش نویس مورد سخن، از طرف استاد معظم حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در کانال تلگرامشان بارگذاری شد و تلاش شده توجیهی هم بشود و تاکنون نزدیک به 30 هزار نفر بازدید خورده است، از این 30 هزار نفر که در فضای تلگرام هستند، چند نفر، توجیه می کنند؟ چند نفر تردید می‌کنند؟ چند نفر به فقهای شیعه بدبین می‌شوند؟ چند نفر به شهید مطهری بدبین می‌شوند؟

آیا کنترل این‌ها همه دست من و شماست؟!! که برایشان شخصیت شناسی استاد شهید آموزش دهیم.

 

3. جناب آقای دکتر، پرسش آن است که با زمان آگاهی که از استاد شهید، سراغ داریم، در زمان کنونی این یادداشت و مانند آنکه در جلد پانزدهم یافت می‌شود را به همین شکل منتشر می‌کردند یا خیر؟

پاسخ این پرسش به غیب گویی نیاز ندارد که متاسفانه شما به طرف آن رفته‌اید، مقداری اندیشه و دقت می‌طلبد.

 

4. جناب آقای دکتر، شما با دستاویز قراردادن آثار و جملات دیگر استاد شهید، از مخاطبان می‌خواهید آن مطلق گویی را مقید و در دایره‌ای بسیار ضیق فهم کنند، -گذشته از نقدهایی که بر مجموع یادداشت شما وارد است- ما همین مطالبه را از شما در فهم یادداشت آیت الله علیدوست داریم، یادداشتی که صدر و ذیلش گواه آن است که از پیش نویسی و یا پیش نویس‌های خاص سخن می‌گوید.

شما از ما توقع دارید که از  «علما و فقهای شیعه»،  «برخی متفقهه منحرف» فهم کنیم، ما هم از شما می‌خواهیم از «نقدی بر نشر یک پیش نویس» و «پیش نویس‌ها» را موجبه جزئیه فهم بفرمایید، کدام یک آسان تر است؟!! حق بدهید شگفت از شماست یا از محققی چون آیت الله علیدوست.

شما توقع دارید که با شناخت از شخصیت آیت الله شهید، مطالب را طور دیگر فهم کنیم، اما با اذعان خود به شخصیت آیت الله علیدوست، یک پاراگراف، مساله را با اندیشه‌های پست مدرن تطبیق می‌دهید، در حالیکه هیچ ربطی به سخنان ایشان ندارد.

 

5. جناب آقای دکتر، قلاب و کلمه مشکل را حل نمی‌کند، وقتی «نهاد این پیش نویس» مشکل اساسی دارد. اینها ویرایش، تصحیح، پاورقی توضیحی و کمی دقت می‌خواهد. گیرم که با قلاب و برخی مشکل این قسمت حل شد، مشکل چند صفحه دیگر را چه می‌کنید که در آن پیش نویس سخن از تشبیه تنبان رها و کلاه گردان است، آنجا را چه خواهید کرد، حتما باید قلاب و نخ و سوزن دیگری جور کرد، اشکالی ندارد، سخن نیز در همین است، خواهشا جور بفرمایید.

 

6. جناب آقای دکتر، از حضرت امام هم خواسته‌اید مایه بگذارید، و یادی از منشور روحانیت کردید، -گذشته از اینکه چه قدر اخلاقی و علمی است که تا نقدی متوجه ما می‌شود، از آن بزرگمرد مایه بگذاریم و ایشان را در دایره اختلاف وارد کنیم - خوب است باری دیگر طلیعه و جای جای آن منشور را مطالعه بفرمایید، ببیند حضرت امام،  از این مطلق گویی‌ها دارند؟!! سر و ذیل کلام ایشان همه چیز را به عدالت گره زده است.

 

7. جناب آقای دکتر، یادداشت آیت الله علیدوست، دفاع تمام قد از شخصیت مرحوم آیت الله شهید، است. باید دقت کرد که چه تصویری از  شخصیت فرافامیلی و ویژه آیت الله مطهری ارائه می‌دهیم.

 

8.جناب آقای دکتر، به حق یقین داده‌اید که از شخصیت استادشهید گزندی به جایگاه روحانیت نمی‌رسد، اما از این نحوه برخورد شما با میراث آن بزرگ مرد، گزند به جایگاه روحانیت، شخصیت استاد شهید و خیلی چیزهای دیگر خواهد رسید، امید آن است که کمی دقت را حواله به غیب گویی نکنیم.


 
Haddade Adel
Haddade Adel