مرداد 92 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 98

              دیروز: 257

              کل: 451409

Haddade Adel
Haddade Adel
ای کاش چشم دوربین با حیا تر بود(تحلیلی از فیلم رسوایی ) چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/5/28---ساعت: 7:48 صبح

ای کاش چشم دوربین با حیا تر بود(تحلیلی از فیلم رسوایی )

از وقتی تبلیغات فیلم رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی در جشنواره فیلم فجر به صحنه آمد و اکبر عبدی به عنوان یک روحانی ظاهر شده بود ، احساس وظیفه کردم که به سینما بروم اما توفیق نشد .

 اکنون که پس از مدتی آن فیلم در قالب سی دی عرضه شده خریداری کردم و دیدم .

برداشت و  تحلیل این‌جانب  از  فیلم در چند شماره بیان می‌شود :

1-  داستان برگرفته از یک اصل قرآنی بود که سرگذشت پیامبران سرنوشت ما است . رویدادی مانند آنچه برای یوسف پیامبر علیه السلام رخ داد برای حاج یوسف هم رخ می‌دهد و او نیز با برهان ربّ نجات پیدا می‌کند . 

2- اکبر عبدی بار دیگر از استعداد خدادادی خود پرده بر می‌گیرد و به بهترین شکل در لباس یک روحانی ملکوتی نقش‌آفرینی می‌کنند و بار دیگر به یاد ما می‌اندازد که هر کسی را بهره کاری ساختند.

3-    زیاده‌روی در تبیین واقعیت اجتماع ایران در این فیلم به‌ وضوح دیده می‌شود .

4- این فیلم دارای دو بعد است که یک بعد طهارت  و بعد دیگر دختری بد حجاب . هر چند هدف غلبه نور بر ظلمت است و فیلم به مخاطب معنویتی تزریق می کند اما دوربین چنان غرق چهره دخترک شده است که تأثیر بعد روحانی فیلم را به شدت کاهش داده است:ای کاش چشم دوربین با حیا تر بود.

جالب آن است که در فیلم  اثر زیادی از بیداری دختر نیست اگر غفلت او در بی عفتی او ظهور کرده بود،بیداری او نیز باید در همان قالب نشان داده می شد اما دریغ از اینکه یک بار با چادر یا در حال نماز نشانش دهند به کجا چنین شتابان؟!



چشمه دانش

28/5/1392




 
کتابشناسی خاک های نرم کوشک چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/5/27---ساعت: 1:0 صبح

 

کتابشناسی إجمالی

معرفی کتاب

«خاک‌های نرم کوشک» اثر سعید عاکف پرتیراژ ترین کتاب دفاع مقدس،به بیان زندگی‌نامه سردار رشید سپاه اسلام، حاج عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ هجده جواد الائمه علیه‌السلام می‌پردازد.

مقام معظم رهبری در جمع فیلم‌سازان و کارگردانان سینما و تلویزیون در مورد این کتاب می‌فرمایند :

الان چند سالی است که کتاب‌هایی درباره سرداران و فرماندهان باب شده و می‌نویسند، بنده هم مشتری این کتاب‌ها هستم و می‌خوانم، بعضی از آن‌ها را من خودم از نزدیک می‌شناختم،و آنچه در باره شان نوشته شده روایت‌های صادقانه و بسیار تکان‌دهنده است -این هم حالا آدم می‌تواند کم و بیش تشخیص بدهد که کدام مبالغه‌آمیز است و کدام صادقانه است-آدم می بیند برخی از شخصیت‌های برجسته، حتی در لباس یک کارگر میدان جنگ آمدند، این اوستا عبدالحسین برونسی، قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود ، شرح حالش را نوشتند من توصیه می‌کنم و واقعاً دوست دارم شماها بخوانید ، اسم این کتاب «خاک‌های نرم کوشک» است .

ساختار کتاب

این اثر مصاحبه‌های نویسنده با خانواده و هم‌ رزمان شهید می‌باشد حاصل این فعالیت ها هفتاد خاطره از 13 نفر از آشنایان سردار است اما بیشترین حجم این خاطره ها از آن سرکارخانم معصومه سبک خیز همسر سردار و سید کاظم حسینی و حجة الاسلام محمد رضا رضایی از همرزمان  می باشد.

اثر دارای پنج بخش کوتاه است که در کنار بخش خاطرات که اصل کتاب است گرد آوری شده است آن بخش ها عبارتند از:1- زندگینامه کوتاه قبل از بیان خاطرات 2- فرازی یک صفحه ای از وصیت نامه شهید بعد از خاطرات 3- شانزده نامه از خوانندگان کتاب 4- شانزده تصویر از سردار 5- کتابشناسی تصویری هشت اثر دیگر از نویسنده

قلم نویسنده بسیار روان و آسان فهم و دور از افراط و تفریط است.

 

 

کتابشناسی خاک های نرم کوچک

 

محتوای کتاب

نویسنده،سلوک عرفانی سردار را به زیبایی به تصویر کشیده است ابعاد این سلوک اسلامی را می توان در عناوین زیر جمع آوری کرد:

1-    یوسف مشربی

سردار از اوان کودکی تا دوران سربازی از مظاهر و نماد های خلاف عفت دوری می کند و چون یوسف پیامبر ع عاشقانه گرفتاری ها بعدی آن را تحمل می کند.

2-   أصحاب کهف مشربی

زمانیکه طرح طاغوتی تقسیم اراضی به روستای سردار می رسد او بسان اصحاب کهف پیامردی می کند و به پستوها مخفی می شود تا مال حرام را به زور به کام با تقوای او فرو نبرند و بعدها حتی از نانی که کندمش از آن زمین ها روییده شده نمی خورد و چند صد سال سلوکی،طی طریق می کند.

او دام های شیطانی مال حرام را یکی یکی در سبزی فروشی و لبنیاتی به دام می کشد.

3-   درویش روح اللّهی

وی از آغاز با بصیرت در مسیر انقلاب پا می نهد و تا پای جان ایستادگی می کند و جانباز انقلاب می شود و تا آنجا پیش می تازد که طاغوتیان حکم اعدام او را صادر می کنند و به برکت انقلاب آن حکم اجرایی نمی شود.

وی رساله امام و نوارها و اطلاعیه های امام راحل را اختیار دارد و توزیع می کند.

4-   خضر مشربی

وی هنر بنّایی خود را در خدمت انقلاب می برد و با بازسازی خانه های عالمان و انقلابی ها و دیوار کشیدن و...چونان حضرت خضر ع به پیشرفت انسانیت مدد می رساند.

5-   روحیه جهادی

از آغاز جنگ به وظیفه جهادی خود پی برد و عاشقانه از تمام وجود و استعداد خود برای دفاع مقدس مایه می گذارد تا شکوفا می شود که به سمت فرماندهی مشرف می شود. دقت های عملیاتی   عملیات دشمن

6-   توسل و امدادهای غیبی

این بعد از ابعاد شخصیتی سردار فضای حاکم بر تمامی ادراکات و تحریکات سردار است . و از همین رهگذر امدادهای غیبی از کانال وجودی او بر رزمندگان جاری می شد.این بخش از تاثیرگذارترین مباحث کتاب است.

وی ارتباط دو سویه شدیدی با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داشت و آثار شدید این ارتباط در امدادهای غیبی که بدو می رسید و در جای جای کتاب ذکر شده است،نمایان است.

7-   سردار مبلغ

سردار همسو با افق پیامبران و عالمان دینی در جبهه و شهر سخنرانی می کرد و جان ملکگوتی او فطرت ها را شکوفا می کند وقتی او سخن می گوید دربی از عالم ملکوت بر فطرت ها گشاده می شود و جان ها لبیک گویان خاطره علم ذرّ را تجدید می کنند. اوج تاثیر سخنان سردار در نقطه رهایی قبل از شروع عملیات است. و در این مهم مشوق دیگران نیز بود در جایی به آقا مجید أخوان می گوید: منکه یک پیرمرد بی سواد روستایی هستم ،صحبت می کنم،شما که محصل هستید و درس خوانده از پسش بر نمی آین؟واقعا خجالت داره!

8-   علوی مشرب

سردار در ارتباط با بیت المال بسیار احتیاط می کند و آن در این مسیر چنان غیرت به خرج می دهد که نا خود آگاه انسان را یاد روحیه امام علی ع می اندازد. هزینه حج لباسشویی اورکت نو

9-   رها از دام منیّت

سردار از منیت به تمام معنی رها است و هر جا که سخن از من است باید پوشانده شود و این شیوه ضروری زندگی اوست.و گستره این مهم حتی همسر او را هم فرا می گیرد و از قسمت های سنگین سلوک اوست.

10-                       تربیت دینی

وی در تربیت فرزند در بعد دینی آن سرمایه گذاری سنگین می کند و با آموزش قرآن و جهاد از فرزند نوجوانش مردی غیور می سازد.

11-و.....

وضعیت کتاب

این کتاب در 261صفحه با جلد شومیز از سوی انتشارات ملک اعظم منتشر شده است.

کتاب جز فهرستی از مطالب فهرست دیگری ندارد. در پاورقی ها بیشتر به توضیح متن پرداخته شده است.

این اثر بدون هیچ حمایت رسانه ای پر تیراژترین کتاب دفاع مقدس می باشد تا کنون دویست و سیزده نوبت چاب شده و تا کنون تیراژ 668000را پشت سر گذاشته است.

سید مرتضی حسینی کمال آبادی

25/5/1392

8/شوال/1433

قم المقدسه

 


 
کتاب «نگاهى به تاریخ جهان» در بیان رهبری مدظله چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/5/18---ساعت: 3:36 صبح

بإسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب دام ظله  در سخنرانی اخیر نام کتاب «نگاهى به تاریخ جهان»  بردند و نویسنده آن آقای  «جواهر لعل نهرو» را به «آدم مطلع» وصف نمودند،و مطالب مهمی را از آن کتاب نقل نمودند که در ادامه می آید.

Jawaharlal Nehru 1949.jpg

کتابی که بزرگان معرفی می کنند قطعا از بزرگ کتاب هاست. به امید آنکه روزی مطالعه آن اثر لیست کتاب های خوانده شده ما جوانان قرار گیرد.

در معرفی مختصر آن اثر چنین نگاشته اند:
جلد اول کتاب فوق که حاوی نامه های نهرو است ، تصویری از کلیت حوادث مهم در هند و جهان را در هزار ساله اخیر بویژه دویست سال پایانی آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است . سپس در جلد دوم همین اثر ، وقایع اروپا قبل از جنگ اول جهانی و انقلاب فرانسه و انقلاب صنعتی انگلیس و پیامدهای آن را بیان کرده است . همچنین مؤلف گریزی نیز به دویست سال ، پیش از جنگ اول جهانی می زند و طی آن به بررسی وقایع جهان در قرن هیجده و نوزده می پردازد و در فصلی مستقل به بیداری مردم هند و ایران می پردازد و رشد و تکوین مبارزات میهنی در ایران را تبیین می کند . جنگهای داخلی امریکا ، دست درازی انگلیس به کشورها ، رشد استعمار امریکا ، زوال روسیه تزاری و وقوع انقلاب اکتبر در روسیه و جنگهای چین و ژاپن و بالاخره نقشه جدید اروپا از جمله سرفصلهایی است که عنوان گردیده است . در جلد سوم این اثر ، مؤلف به وقایع مهم جهان در قرن بیستم می پردازد و طی آن رویدادهایی چون جهان پس از جنگ اول ، مبارزه ایرلند بخاطر جمهوری ، ظهور کمال آتاتورک در ترکیه ، نهضت گاندی در هند ، نهضت فاشیسم در ایتالیا ، اوضاع اقتصادی در جهان ، انقلاب و ضد انقلاب در چین ، اقدامات ژاپن ، مشکلات شوروی ، پیشرفتهایی علمی در جهان ، مبارزه امریکا و انگلیس در رهبری دنیا و جنگ دوم جهانی را مورد تحلیل قرار می دهد.

 

متن بیانان رهبر معظم دام ظله این چنین است:

گر هلند چه اندازه عرض و طول جغرافیائى و تاریخى و ارزش علمى دارد؟ یا پرتغال یا اسپانیا یا انگلیس همین جور؟ تمام این قاره‌ى عظیم آسیا را، قاره‌ى آفریقا را اینها در مشت گرفتند و فشردند؛ اینها مراکز ثروت بود. نگاه کنید به نوشته‌ى نهرو در «نگاهى به تاریخ جهان»؛ او تشریح میکند پیشرفتهاى علمى و فنى موجود در هند را پیش از ورود انگلیسها. بنده تا قبل از اینکه این مطلب را از نگاه آدم مطلعى مثل نهرو - که آن روز این را نوشته بود - بخوانم، از چنین مسئله‌اى مطلع نبودم. یک کشورى در مسیر علمىِ معقول و صحیحى حرکت میکند، بعد مى‌آیند به کمک علم و به کمک سلاح این کشور را تصرف میکنند، بى‌دریغ انسانها را میکُشند، منابع ثروت او را از بین میبرند و خودشان را بر او تحمیل میکنند. ثروت را از هند بیرون میکشند، میروند در کشور خودشان سرمایه‌گذارى میکنند، ذخیره درست میکنند. انگلیسها آمریکا را با پولى که از هند به دست آوردند، گرفتند. تا قبل از سالهاى استقلال آمریکا که انگلیسها بر کشور آمریکا مسلط بودند، عمده‌ى درآمد تجار انگلیسى از تجارتى بود که از هند به سواحل آمریکا میکردند؛ که بعد با مقابله‌ى ساکنان آمریکا - البته نه ساکنان بومى، بلکه باز هم همان مهاجرین انگلیسى و اسپانیائى و دیگران - و جنگى که انجام گرفت و سپس استقلال آمریکا، دوران تسلط انگلیس تمام شد. به‌هرحال اینها پایه‌ى تمدن خودشان را با مکیدن خون ملتها شروع کردند؛ بعد هم با پیشرفتهاى گوناگون، نه ظلم را در کشورهاى خودشان برطرف کردند، نه تبعیض را برطرف کردند، نه جوامع فقیر را توانستند به بى‌نیازى برسانند؛ مى‌بینید امروز هم وضع اقتصاد در این کشورها چه جورى است، وضع اجتماعى چه جورى است، وضع اخلاقى چه جورى است؛ این انحطاط اخلاقى، این لجنزار اخلاق جنسى در غرب. پیشرفت تمدن غربى، یک چنین پیشرفتى است با این خصوصیات؛ این را ما به‌هیچ‌وجه نمى‌پسندیم. ما دنبال الگوى مطلوب و آرمانىِ خودمان هستیم، که یک الگوى اسلامى و ایرانى است؛ از هدایت اسلام سرچشمه میگیرد، از نیازها و سنتهاى ایرانى بهره میبرد؛ یک الگوى مستقل. البته امروز محققین و صاحبنظران‌تلاشهاى فراوانى هم دارند میکنند براى اینکه این الگو را تدوین کنند.

چشمه دانش

شب عید فطر 1434

17/5/1392

قم المقدسه


 
Haddade Adel
Haddade Adel