اردیبهشت 94 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 141

              دیروز: 166

              کل: 451195

Haddade Adel
Haddade Adel
روحانیت و میراث دین چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/2/28---ساعت: 7:50 عصر

 

آیت الله ابوالقاسم علیدوست، در جلسه درس خارج فقه مورخ 23/2/ 94به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام به شرح گوشه‌ای از بیانات آن حضرت پرداختند.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السّلام علی رسول الله و علی آله آل الله الذّین بهم فتح الله وبهم یختم الله و لعنة الله علی اعداِئهم اعداء الله الی یوم لقاء الله.

«یا هشام لو کان فی یدک جوزة و قال الناس فی یدک لؤلؤة ما کان ینفعک و أنت تعلم انها جوزة و لو کان فی یدک لؤلؤة و قال الناس انها جوزة ما ضرک و أنت تعلم انها لؤلؤة ».(تحف العقول، ص 378).

در آستانه شهادت امام کاظم علیه السلام قرار داریم، در مقایسه با امام باقر و امام صادق علیهما السلام، تراث زیادی از امام کاظم ع در دسترس نداریم ولی همین مقدار، در بردارنده مطالبی عمیق و راهبردی و استراتژیک است، نکاتی در این میان است که جهانیان از هر ملت و مذهب را فایده می‌رساند.

ابوالقاسم علیدوست

ادامه مطلب...

 
مقام ادبی امیر حکمت و بیان چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/2/15---ساعت: 1:39 عصر

 

یادداشتی کوتاه است که به مناسبت میلاد امام الکل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام به رشته تحریر در آمده است. بابا افضل کاشی می سراید که:

در "عین" علی، هو العلی الاعلی‌ست        در "لام" علی، سّر الهی پیداست

در "یا"ی علی سوره حی قیوم           برخوان و ببین که اسم اعظم آنجاست

مقام ادبی امیر حکمت و بیان

سید مرتضی حسینی کمال آبادی

مقدمه


یکی از نمایان ترین ابعاد إعجاز قرآن کریم ، إعجاز لفظی آن است که عرب را که در قله فصاحت ایستاده بود به فروتنی واداشت. همچنین یکی از ابعاد وجودی وصی رسول الله امام الکل امیرالمومنین علیه السلام عبارت است از خطابه‌هایی ویژه که هم افق قرآن، فصیحان و بلیغان را به خضوع کشانده است. این کمال نیز مانند سایر کمالات انسانی حضرت از جانب دشمنان کتمان می‌شد ولی به گفته خلیل بن احمد فراهیدی کمالاتی که دوستان از سر ترس و دشمنان از سر حسد کتمان می‌کنند ولی با وجود این، شرق و غرب عالم را پر می‌کند ( روضات الجنات،3: 300)، کتمان شدنی نیست. و به گفته بوعلی سینا آنکه نسبتش در میان صحابه ، نسبت معقول به محسوس است(معراج نامه)، پنهان کردنی نیست.
ادامه مطلب...

 
برگزاری نشستی درباره دانش تجوید در مدرسه علمیه معصومیه(س) چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:94/2/9---ساعت: 10:58 صبح

برگزاری نشستی درباره دانش تجوید در مدرسه علمیه معصومیه(س)

 

گروه حوزه‌های علمیه: نشست مدیریتی «دانش تجوید در حوزه علمیه؛ هست‌ها و بایدها» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور در مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اولین نشست مدیریتی «دانش تجوید در حوزه علمیه؛ هست‌ها و بایدها» چهارشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور در مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار می‌شود.
این نشست از سوی کانون تجوید مدرسه علمیه از ساعت 14:30 تا 16 روز مذکور به نشانی قم، ابتدای بلوار امین، مدرسه علمیه معصومیه، ساختمان شهید بهشتی، رواق اندیشه علامه امینی برگزار خواهد شد.
نظام آموزشی حوزه در دانش تجوید چه سطحی از این دانش را نتیجه می‌دهد؟ آیا در نظام آموزشی حوزه اهداف مورد نظر تأمین می‌شود؟ آسیب‌شناسی دانش تجوید در حوزه علمیه و اینکه نسبت دانش تجوید با پژوهش چیست؟ پرسش‌هایی هستند که در این نشست مطرح خواهند شد.

 

%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%aa%d8%ac%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%b5%d9%88%d9%85%db%8c%d9%87(%d8%b3)


 
Haddade Adel
Haddade Adel