پيام
چشمه دانش
91/9/14
خانه ي خانواده
قابل توجه آنکه بگويد خدا ما را از عدم آفريد !
ياسيدالکريم
يَا عَالِمَ السِّرِّ وَ الْهِمَمِ يَا رَبَّ الْبَيْتِ وَ الْحَرَمِ *يَا مَنْ خَلَقَ الْأَشْيَاءَ مِنَ الْعَدَمِ* (فرازي از دعاي جوشن کبير) فلسفه و عرفان نظري وختي به نصوص ادعيه و روايات وايات هم ميرسه توجيهات بي انتهاش رو ادامه ميده..معلوم نيست معلم اهل بيت هستن يا ما قراره معارف رو بشون ياد بديم. * عن اميرالمومنين علي سلام الله عليه: رب عالم قد قتله جهله وعلمه معه لاينفعه *
خانه ي خانواده
!؟ انا لله و انا اليه راجعون
چشمه دانش
نکته مهم آن است کاربرد لفظ عدم در عرف آيات و روايات با عرف فلسفه تفاوت دارد 2-از مسلمات عقلي آن است که عدم چيزي نيست که از آنجا بخواهد چيزي به وجود آيد و يا وجودي به آنجا برود 3-فرق است بين عدم مطلق و عدم مضاف گاه که گفته مي شود خلق الاشياء من العدم منظور عدم مضاف است يعني وجود خارجي نبود(عدم مضاف) حال از علم الهي به عين خارجي رسيده است و آنچه در گستره عالم ماده نبود را حق متعال به اين گستره آورده
چشمه دانش
البته قبول کنيم که اين مباحث جايش در اين محيط نيست و مباحث به طور غير شفاف بيان مي شود و موجبات سوء برداشت را فراهم مي آورد آنها که ساعت ها حضوري به اين مباحث مي پردازند کميتشان لنگ است تا چه رسد به اين فضاي محدود لذا خواهشمندم اين مباحث را به جاي خود و آن مجلس علمي است حواله دهيم حال يا مي پذيريم و يانه سلامت باشيد