کتابشناسی طالبان خاستگاها و مبانی فکری - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 38

              دیروز: 55

              کل: 453829

Haddade Adel
Haddade Adel
کتابشناسی طالبان خاستگاها و مبانی فکری چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:93/6/3---ساعت: 11:5 صبح

کتابشناسی طالبان خاستگاها ومبانی فکری

سید مرتضی حسینی کمال آبادی

مقدمه

طالبان خاستگاها ومبانی فکری اثر مازیار کریمی حاجی خادمی در بررسی اندیشه ها و عمکرد جنبش طالبان به زبان فارسی می باشد.

تبین عقبه فکری و مالی گروهک هایی که عموم مردم شاهد جنایت آفرینی های آنان در گوشه ای از جهان اسلام بودند و هرزگاهی سوادی مجدد به سرشان می زند، از مهم ترین اقدمات تحقیقی و درس آموز راه آینده است.

ساختار کتاب

کتاب در چهار بخش به شرح ذیل ساختار بندی شده است:

1.       آشنایی اولیه با طالبان 

2.      سیر تاریخی مبانی کلامی اندیشه طالبان

3.      جریان ها و گروهای سیاسی موثر در تفکر طالبان

4.      طالبان و قومیت پشتون

در مرحله پایانی به نتیجه گیری دیدکلی نسبت به طالبان داده است.
نویسنده با قلمی روان در بخش اول بر آن بوده تا زمینه های ساختاری رویش طالبان را بیان کند و در ضمن آن به شناساندن کشورهایی که در تشکیل این گروهک نقش آفرینی کردند،پرداخته و در ادامه  شناسه ای از طالبان از منظر عملکرد خشن آنها ارائه دهد و در ضمن آن اشاراتی به عقبه فکری آنها داشته باشد تا نقطه ارتباطی باشد با بخش دوم، در این بخش؛گیاه متعفن طالبان را ریشه در گنداب خوارج و من تبع آنها می داند و سیر تطور آنها را بازگو می کند.

وی در بخش سوم در ادامه بخش اول و با نمایه اندیشه ای از بخش دوم به شناساندن گروه ها و جریان های موثر در اندیشه و تامین طالبان در بخش سوم می پردازد.و این بخش را سرپل بحش چهارم قرار می دهد تا از ریشه قومیتی پشتونیزم طالبان که آرایش شده بر ظواهر شریعت اسلام است پرده بردارد.

محتوای کتاب

این کتاب با بیان ساختار منحصر به فرد تکثر قومیتی در کشور افغانستان به ناآرامی دو قرن در این کشور اشاره می کند و بحث را به سوء استفاده پاکستان از نابسامانی افغانستان پس از جنگ با شوروی می کشاند و در این قسمت چنین گزارش می دهد که میزبانی مدارس علمیه پاکستان از جوانان بحران زده افغانی زمینه تزریق اندیشه های تکفیری وهابی که از جریان دیوبندیه آبشخوری می کرد را فراهم نمود. این زمینه سازی سخت افزاری و نرم افزاری با کمک های آمریکا و عربستان، قطر و امارات شتاب بیشتری گرفت.

این فرآیند منجر به تشکیل حکومت طالبان به پشتوانی پاکستان در یک کودتای نظامی شد،این گروه با برداشت های نادرست و منحرف از اسلام به افراط و تفریط در مظاهر شرعی پرداختند و چهره خشنی از اسلام رقم زدند.

آنان با نماز جماعت اجباری همراه با حضور و غیاب

با ضروری ساختن ریش بلند و دستار برای مردان و مبرقع برای زنان

محروم کردن زنان از هرگونه حضور در عرصه اجتماعی حتی از تحصیل

مبارزه با مظاهر تکنولوژی حتی تلوزیون و عکس انداختن

مخالفت با تعلیم ریاضیات و...
تخریب مظاهر تمدنی و...

فهم قشری آنان از اسلام از آنان ملعبه ای به دست مستکبران ساخت تا تجربه ناکام دیگری از پیروان خوارج رقم بخورد.

 

وضعیت کتاب

این کتاب در 230 صفحه با جلد شومیز از سوی کانون اندیشه جوان در چاپ اول در تیراژ دو هزارنسخه در سال1392 منتشر شده است.



 

 


 
Haddade Adel
Haddade Adel