کتاب تشنه دانش . سید مرتضی حسینی کمال آبادی - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 248

              دیروز: 166

              کل: 451302

Haddade Adel
Haddade Adel
کتاب تشنه دانش . سید مرتضی حسینی کمال آبادی چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:96/5/3---ساعت: 7:34 صبح

 

تشنه دانش


?

??  معرفی کتاب  " تشنه دانش " با محوریت " زیست نامه علامه حسن زاده آملی "

?? کتاب « تشنه دانش » اثر حجت الاسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی ، به زبان فارسی ، و در موضوع  مدیریت در تحصیل است که براساس زیست نامه علمی علامه حسن حسن ‌زاده آملی مدظله نگارش یافته است .

 ?? این کتاب در یک مقدمه و چهار بخش تدوین شده است ، بخش اول با عنوان مقام‌ها به چهارده مقام در تحصیل می‌پردازد . این مقام‌ها به راهبردها و راهکارهای تحصیل دانش و تدبیر آموخته‌ها مربوط است .

?? مقام‌های مطرح‌شده در بخش یکم ، عبارت است از : 1) استاد  2) کتاب  3) مطالعه  4) سؤال  5) مباحثه  6) تکرار  7) قلم 8) تقریر  9) شرح  10) تحقیق  11) نقد  12) حاشیه‌نویسی  13)جهت‌گیری در قبال نظام آموزشی و 14) مدیریت نابسامانی .

?? بخش دوم با عنوان منزل‌ها به 10 منزل معنوی پرداخته است ، این منزل‌ها بیش‌تر به روحیاتی اشاره دارد که تخلق دانش‌پژوه به آن‌ها ضروری است .

1)عطش و طلب  2) همت  3) صبر  4) استقامت  5) ترویح قلب  6) مصاحبت  7) توقف  8) نظم 9) مزاج  10) محاسبه

?? بخش سوم به عنوان هدف‌ها به پنج هدف عمده از دانش‌اندوزی در عالم طلبگی اشاره کرده است :

1) تحصیل علوم دینی  2) پروراندن عالمان دینی  3) ترمیم و پالایش و پیشرفت  4) تبلیغ  5) تحقق مقاصد دین .

?? و بخش چهارم با عنوان پیوست‌ها به پنج ضمیمه در موضوع مدیریت در تحصیل پرداخته است .


?? تشنه دانش به باز خوانی نهادهای کهن در سنت درسی حوزه های علمیه می پردازد که از دیرباز در دستور فعالیت علمی عالمان دین بوده است . این نهادها که گاه غبار فراموشی بر آن نشسته و گاه در معرض انحراف است ، براساس مقتضیات زمانه ، بررسی شده و کارایی آن و موانع اجرای آن سخن به میان آمده است .

?? نویسنده با رصد اختلاف های موجود در مدیریت در میان طلاب و دانش پژوهان ، آنها را نام نهاده استدلال هایشان را مرتب ساخته و به بررسی صحیح از سقیم آن پرداخته و بدین وسیله دغدغه های به روز دانش پژوهان مورد پژوهش قرار گرفته است .

?? نویسنده در تمام مباحث کتاب همت داشته تا از خاطرات تحصیلی علامه حسن‌زاده آملی به عنوان الگو بهره‌ ببرد و در واقع دفتری از خاطرات  تحصیلی آن بزرگمرد را جمع‌آوری کرده است .  برخی از این خاطرات تا زمان جمع‌آوری در این مجموعه، در جایی ثبت نشده و از مجموع فایل‌های صوتی درس‌های علامه و از شاگردان وی جمع‌آوری شده است .





کانال کتاب :
@teshnehdanesh

جهت تهیه  کتاب:

@ketabeadib


 
Haddade Adel
Haddade Adel