کتاب«تشنه دانش» براساس زیست نامه آیت الله حسن زاده آملی رونمایی - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 134

              دیروز: 293

              کل: 455206

Haddade Adel
Haddade Adel
کتاب«تشنه دانش» براساس زیست نامه آیت الله حسن زاده آملی رونمایی چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:95/2/12---ساعت: 9:3 عصر

کتاب«تشنه دانش» براساس شخصیت‎‌شناسی آیت‌الله حسن‌زاده آملی رونمایی شد
گروه حوزه‌های علمیه: کتاب تشنه دانش نوشته حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضی حسینی بر اساس شخصیت‌شناسی آیت‎الله حسن‌زاده آملی در مجمع عالی حکمت اسلامی رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) مراسم رونمایی از کتاب تشنه دانش، راهنمای دانش‌اندوزی بر اساس زیست‌نامه علامه حسن‌زاده آملی، امروز 12 اردیبهشت در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار و حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضی حسینی نویسنده این کتاب به تشریح کتاب خود پرداخت.
تشنه دانش حسینی کمال آبادی
وی در خصوص این کتاب گفت: کتاب تشنه دانش بر اساس شخصیت اخلاقی و علمی آیت‎الله حسن زاده آملی به نگارش در آمده است ولی مدلی در این کتاب به کار رفته است که در کنار بیان این ویژگی‎ها به شرح اصول و آداب زندگی و شخصیت یک طلبه واقعی نیز پرداخته شود.
نویسنده کتاب تشنه دانش بیان کرد: هر یک از شئون طلبگی از جمله علم و دروس حوزوی و... هر کدام به اندازه یک دریا است که بزرگانی چون علامه در همه این زمینه‎ها استاد بودند.
وی گفت: طلبگی را نباید یک کار ساده انگاشت، طلبگی در کنار اقیانوسی از علم، دارای یک رشته گسترده از مبانی اخلاقی و رفتاری و آدابی است که موفقیت در همه این زمینه‎ها نیازمند یک مدیریت بسیار قوی است که در این زمینه می‎توان از زندگی بزرگان درس‎های بسیار مهمی دریافت کرد.
وی گفت: تدبیر و آداب تعلیم و تعلم از نکات بسیار مهمی است که باید در این زمینه رعایت شود؛ آداب تعلیم و تعلم به حدی مهم است که باید در خصوص این مسئله کتاب‎ها نگاشت ولی متاسفانه ذخایر حال حاضر ما در این زمینه بسیار محدود و اندک است.
وی اظهارکرد: از دیگر ساحت‎هایی که طلاب باید در آن ورود کنند، ساحت مدیریت اخلاقی است زیرا طلاب جوان علاقه خاصی به سلوک رفتاری دارند ولی اگر در این راه به درستی هدایت نشود ممکن است در ورطه‎های دیگر رفته و دچار مشکل شوند.
لزوم توجه به تقریرنویسی
وی با ذکر این مطلب که مدیریت تحصیلی دارای قواعد عام است، بیان کرد: از جمله مسایلی که امروزه کمتر به آن توجه می‎شود، مسئله تقریرنویسی است که در گذشته بسیار شایع بود ولی امروزه چندان به آن توجه نمی‎شود در حالی که تقریرات نقش بسیار مهمی در فهم بهتر دروس دارد.
وی با اشاره به این نکته که در این کتاب قواعد عام مدیریت تحصیل بیان شده است، گفت: اصول مدیریت دانشی و اخلاقی باید در حوزه متداول شود و این مدیریت علمی و اخلاقی، مراتب توفیقات طلاب را فراهم خواهد آورد.
حسینی بیان کرد: این کتاب بر اساس زیست اجتماعی آیت‎الله حسن‌زاده آملی نوشته شده است که می‎توان با الگو قراردادن این عالم بزرگ، طلاب خود را در آیینه ایشان دیده و در پالایش خود تلاش مجدانه‎ای انجام دهند.
وی در پایان بر لزوم مهجوریت‌زدایی از کتب فاخر علمی در حوزه تاکید کرد و در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی آملی از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی در سخنانی به ذکر ویژگی‎های شخصیتی این عالم بزرگ پرداخت.


 
Haddade Adel
Haddade Adel