کتابشناسی آموزش عقاید - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 3

              دیروز: 152

              کل: 455227

Haddade Adel
Haddade Adel
کتابشناسی آموزش عقاید چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:91/6/18---ساعت: 11:38 صبح

آموزش عقاید
معرفی إجمالی
«آموزش عقاید» اثری به زبان فارسی از قلم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (متولد1313) است.
موضوع این کتاب ، عقاید و اندیشه‌های بنیادین اسلام از نگاه شیعه دوزاده إمامی می‌باشد.
این اثر به منظور تحکیم نظام ارزشی و رفتاری اسلام از رهگذر تحکیم مبانی عقیدتی به رشته نگارش در آمده است.
ساختار کتاب
«آموزش عقاید» 60 درس را در سه بخش کلی عرضه می‌دارد:
بخش یکم: خداشناسی
بخش دوم:راهنما شناسی
بخش سوم: فرجام شناسی
خداشناسی(بخش یکم) ،در 20 درس به مباحثی از قبیل؛إثبات واجب الوجود،صفات خدا،معانی توحید،جبر و اختیار،قضا و قدر،عدل إلهی و.. پرداخته است.
راهنما شناسی(بخش دوم)، در 20 درس به مباحثی از قبیل؛نبوت،عصمت انبیاء،معجزه،إعجاز قرآن،جهانی و جاودانه بودن اسلام،خاتمیت،امامت،عصمت و علم امام، موعود شناسی و..پرداخته است.
فرجام شناسی(بخش سوم)در غالب 20درس،به مباحثی از قبیل؛اهمیت فرجام شناسی،إثبات معاد،مسئله روح،حبط و تکفیر،شفاعت و... پرداخته است.
از آنجا که این کتاب به منظور متن درسی برای سطح متوسط مدارس دینی به نگارش در آمده،درس‌ها جداگانه و در هر درس به طور متوسط خوراک یک جلسه درسی فراهم آمده است.
در پایان هر درس سوالاتی طرح شده که کمک شایانی به بهتر آموختن می‌کند.
سعی شده مطالب کتاب با ترتیب منطقی تنظیم شود و در حد امکان،برای تبیین مسائل به مطالب آینده حواله داده نشود.
در این کتاب همت برآن بوده تا از عبارات روشن استفاده شود و زود یابی معانی فدای پیرایه‌های ادبی نشود.
محتوای کتاب
 این اثر مباحث اعتقادی را در سطح متوسط عرضه می‌کند و این مهم امتیازی است که این اثر  را از آثار مشابه جدا می‌کند چرا که معمول این کتاب‌ها یا در سطح عمومی و با بیانات ساده هستند و یا در سطح تخصصی با بیانات پیچیده و عبارات سنگین و اصطلاحات علمی می‌باشند.
مولف،از آوردن استدلالات عمیق و پیچیده که نیاز به آشنایی با فلسفه  یا تفسیر وفقه الحدیث دارد خودداری،و در موارد ضرورت، به تبیین مقدمات لازم،بسنده کرده‌ و تکمیل و بررسی ابعاد مسائل را به کتب دیگر حواله داده‌ است.
وضعیت کتاب
این اثر از فهارس فنی به ارائه فهرست تفصیلی مطالب اکتفا کرده است و در پاورقی‌ها بیشتر به آدرس دهی منابع روی آورده است و در پاره‌ای از موارد،توضیحاتی پیرامون متن و ارجاع دادن به دیگر کتاب‌ها،روی آورده شده است.
این اثر به صورت مجزا و در ضمن مجموعه مشکات(مجموعه آثار آیت الله مصباح یزدی)به چاپ رسیده است.
منابع
مصباح یزدی،محمد تقی،1313،آموزش عقاید،چاپ چهارم1389،قم،موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی.



 
Haddade Adel
Haddade Adel