تصحیح ابی الجعد - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 2914

              دیروز: 942

              کل: 485721

Haddade Adel
Haddade Adel
تصحیح ابی الجعد چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:91/6/18---ساعت: 12:7 عصر

تصحیح ابی الجعد
مرورى بر آثار و تالیفات       93     5 تصحیح سه کتاب«ابى الجعد، نثر اللئالى، طب الائمة» ..... ص : 93
5 تصحیح سه کتاب «ابى الجعد، نثر اللئالى، طب الائمة»
کتاب ابى الجعد، کتابى است روایى که بر بیش از دویست روایت ارزنده اخلاقى مشتمل است و توسط انجمن عامر بن سلیمان مکنى به ابوجعد که یکى از اصحاب ابى الحسن على بن موسى الرضا علیه السلام است تألیف شده است و اما کتاب نثر اللئالى که در مؤلف آن اختلاف است، بعضى‏آن را به ابى على طبرسى و بعضى دگر آن را به ابى الرضا فضل الله راوندى، نسبت داده اند، نیز کتابى است روایى و مشتمل است بر کلمات قصارى که از سید اولیاء على بن ابى طالب علیه السلام نقل و به ترتیب حروف الفبا مرتب گردیده است، و بالاخره کتاب طب الائمة، تألیف ابوعتاب، عبدالله بن بسطام و برادرش حسین بن بسطام، معروف به «نیسابوریین» کتابى است طبى و شریف که دو برادر نامبرده آن را بر اساس روایات صادره از اهل بیت عصمت و طهارت تنظیم نموده اند.
حضرت استاد حسن زاده دام ظله در باره تصحیح این سه کتاب چنین فرموده اند «: حضرت آیت الله العظمى حاج حسین بروجردى رضوان الله تعالى علیه، این سه کتاب را که هنوز مخطوط بود و به چاپ نرسیده بود، براى استاد ما حضرت آیت الله شعرانى‏ قدس سره فرستادند، تا زیر نظر ایشان تصحیح و به چاپ برسد. جناب استاد شعرانى‏ رحمة الله علیه براى آقاى بروجردى نوشتند که ما فعلا علاوه بر درس و بحث، تصحیح و چاپ جامع الرواة را درست داریم، لذا اجازه بفرمایید تا تصحیح این سه کتاب را به عهده یکى از شاگردان خودم که لیاقت این کار را دارد، بگذاریم، که آقاى بروجردى رحمة الله علیه تمکین فرمودند و بعد سه کتاب یاد شده در اختیار ما قرار گرفت و ما هم حقا در تصحیح آنها زحمت کشیدیم و بحمد الله به نحو مطلوبى به چاپ رسید».
گفتنى است که سه کتاب یاد شده در سال 1377 هجرى قمرى بدون آنکه از استاد نامى برده شود، در یک مجلد طبع و منتشر شد



 
Haddade Adel
Haddade Adel