فروردین 93 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 141

              دیروز: 293

              کل: 455213

Haddade Adel
Haddade Adel
نشست نقد کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» برگزار شد چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:93/1/31---ساعت: 6:11 صبح

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» از سوی کانون ادبیات عرب در سالن همایش‌های مدرسه معصمومیه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست نقد کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» با حضور حجت الاسلام محمد عشایری منفرد نویسنده کتاب، حجت الاسلام فرهاد عباسی نقاد کتاب، حجت الاسلام کمال آبادی دبیر علمی جلسه و با حضور جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم امروز 28 فروردین 93 از سوی کانون ادبیات عرب در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار شد.

حجت الاسلام عشایری منفرد با اشاره به تاریخچه دانش بلاغت و اهمیت آن در تفسیر قرآن اظهار کرد: دانش بلاغت از 800 سال پیش تا کنون تغییر نکرده است و این علم در کلمات و واژه‌ها گم شده است ولی در این کتاب داده‌ها و مسائلی جدید از علم بلاغت و مثال‌های کاربردی بلاغت در تفسیر قرآن بیان شده است.

وی با بیان اینکه ابتدا در تفسیر قرآن باید علم بلاغت شناخته شود اظهار کرد: برای شناخت دانش بلاغت ابتدا باید مفهوم و موضوع این علم شناخته شود و برای شناخت علم بلاغت باید داده‌ها و مسایل این علم را یاد گرفته و در نهایت علم بلاغت را در تفسیر بکار بریم.

حجت الاسلام عشایری منفرد افزود: بیشتر مثال‌های و نکات کتاب «معناشناسی بلاغی قرآن» از تفسیر المیزان علامه طباطبایی است، زیرا در این تفسیر نسبت تفاسیر دیگر به نکات بلاغی بسیاری اشاره شده است.

وی در پایان گفت: استفاده از علم صرف، نحو و بلاغت باید در مسیر استفاده از علم فقه، عقاید و کلام باشد و نباید بر این علوم توقف کنیم؛ باید پوسته لفظ شکسته شود و به هسته مفاهیم برسیم و علم ادبیات به عنوان دانشی عالی برای رسیدن به دانش عالی مانند فقه و کلام است.

ادامه مطلب...

 
نشست نقد کتاب معنا شناسی بلاغی قرآن چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:93/1/25---ساعت: 2:4 صبح

کانون ادبیات عرب به منظور گرم داشتن  تنور تحقیق  ادبیات فهم نص در حوزه علمیه اقدام به برگزاری نشست نقد کتاب تازه منتشر شده «معنا شناسی بلاغی قرآن»به قلم استاد محمد عشایری منفرد از سوی انتشارات جامعة الزهرا نموده است

 نشست نقد  با حضور و سخنرانی نویسنده محترم  و نقد مدیر مرکز تخصصی  حدیث استاد فرهادی برگزار خواهد شد و مدیر کانون ادبیات عرب استاد حسینی کمال آبادی دبیر علمی این نقد را بر عهده دارند. 

 لذا بدینوسیله از عموم اندیشوران حوزوی و دانش پژوهان قرآنی برای شرکت در این نشست دعوت به عمل می آید

زمان: پنجشنبه93/1/28  ساعت:11تا 1
مکان: سالن همایش حوزه علمیه معصومیه

معرفی اجمالی اثر

کتاب «معنا شناسی بلاغی قرآن»،اثر محمد عشایری منفرد در ده فصل و سی و یک درس، مطالب بلاغت کاربردی را در قالب درسنامه بیان و در پایان هر درس پرسش و تمرین های مربوطه را عنوان نموده است.

نویسنده با تقسیم مفسران به برآیندگرایان و فرآیند گرایان، گروه اول را خوشه چین خرمن دیگران و گروه دوم را کاشفان گوهر معنانی از درر الفاظ قرآن کریم معرفی نموده است. وی بر آن است که هرچند آثار برآیندگرایان ارتباط چندانی با دانش بلاغت ندارد، ولی در عوض آثار گروه دوم منبعی سرشار برای رصدهای بلاغی است. نویسنده در این میان از تفسیر المیزان به وفور بهره برده است. آنچه بر امتیاز این اثر می افزاید کشف مسائل علوم بلاغی در برخی از استدلال های ناپیدای فهمندگان نص است.

نویسنده همت بر آن دارد که از تاثیر ژرف دانش بلاغت در فهم نصوص دینی پرده بردارد و آسیب های ناشی از این غفلت را به صورت عملی بر دیدگان مخاطب تصویر کند. این اثر از سوی انتشارات جامعة الزهرا در 397 صفحه منتشر شده است.

 

 

نقد معنا شناسی بلاغی قرآن


 
نشست علمی نقد مکتب تفکیک چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:93/1/22---ساعت: 12:27 عصر

نشست علمی نقد مکتب تفکیک در موسسه اشراق حکمت برگزار شد.
در آغاز این نشست حجة الاسلام حسینی کمال آبادی مدیر گروه فلسفه و عرفان اسلامی به معرفی گروه و اهداف آن در سال جدید پرداخت.وی جذب استعدادها جوان در عرصه حکمت و عرفان را از اولویت های اصلی این گروه در سال جدید دانست.

 

در ادامه حجة الاسلام استاد روح الله سوری سردبیر مجله نسیم خرد به نقد مکتب تفکیک پرداخت .

وی با اشاره به تاریخچه تکوین جریان و مصطلح تفکیک این جریان را به دو قسم تقسیم نمود.

گروهی که  برهان و روش اندیشه عقلی را برنمی تابند و گروهی که بر صحیح دانستن روش عقلی با آمیخت این روش در تبیین معارف وحیانی مشکل دارند.

وی با نام بردن سران قدیم و جدید این اندیشه به بیان اصول اندیشه این گروه پرداخت و بعد از آن با فهرست کردن اصلی ترین شبهات این اندیشه به بیان پاسخ از آنها پرداخت .

وی در شبهه یونانی بودن حکمت را مغالطه انگیزه و انگیخته دانست و هشت جواب دیگر نیز به این پرسش داد.

ادامه این نشست علمی در هفته آینده برگزار خواهد شد.


 
 
آتش حسد چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:93/1/10---ساعت: 10:49 عصر

به نام خدا
حق متعال را شکر گذارم که اسباب تشرف محضر امام رضا علیه السلام را هموار نموده و

در آن آستان قدس پندی در خور عنایت فرمود

ماجرا از این قرار است که با فرزندانم در رواق امام خمینی حرم نشسته بودیم

مردی پنجاه ساله تشریف آورد و طبق معمول با یک طلبه جوان گرم گرفت،

از درهای مختلف سخنانی کوتاه گفت یکی از آنها این بود که فرمود:

من از رزمندگان  هشت سال دفاع مقدسم .....بعد
دست سمت گوشش برد و سمعکی در آورد ....بعد
گفت این سمعک نه از آتیش توپخانه و موج انفجار است....
بلکه برادم چنان سیلی به گوش من نواخت که بدین حالت در افتادم ...

بعد اشاره به فرزند کوچکم کرد و گفت هرگاه این نوزارد را بوسیدی فرزند بزرگتر را هم ببوس
پدر و مادر نباید خودشان آتش حسد را شعله ور کنند و بدان دامن بزنند



 
Haddade Adel
Haddade Adel