آذر 91 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 11

              دیروز: 175

              کل: 455634

Haddade Adel
Haddade Adel
*مشایی سمت مهمتری گرفته است چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:91/9/12---ساعت: 10:57 عصر

حداد عادل در دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی:

*مشایی سمت مهم‌تری گرفته است

عضو شورای انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤالی درباره تغییرات اخیر دولت اظهار داشت: مشایی شاید در حال حاضر سمت مهم‌تری گرفته باشد واقعا این طور هم هست چرا که ایران رئیس دوره‌ای غیر متعهدها است و احمدی نژاد وی را گذاشت که کار بین‌المللی انجام دهد.

وی اضافه کرد: البته این ظاهر کار است اما اگر نیت‌های دیگری است باید بگذاریم و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

......

*مثلث مشایی، موسوی و ملک‌زاده

حداد عادل در ادامه به ترکیب سمت گرفتن مشایی، موسوی و ملک‌زاده اشاره کرد و گفت: زمانی که مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی بود، موسوی و ملک‌زاده معاونان وی بوده‌اند، مشایی که رئیس دفتر احمدی‌نژاد می‌شود موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و ملک‌زاده معاونش می‌شود اکنون که مشایی به غیر متعهدها رفته است موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور و ملک‌زاده رئیس میراث فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: از این سازمان، دفتر رئیس جمهور مرتب تغذیه می‌شود؛ اینها دوستان احمدی‌نژاد هستند و به وی وفادارند. بنابراین باید کمی صبر کرد.


 
ضرورت خود سازی چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:91/9/12---ساعت: 6:39 عصر

خود سازی

از فرمایشی از حضرت مسیح صلوات الله علیه چنین استفاده می شود که نسبت انسان به آخرت نسبت جنین به رحم مادر است همانطور که جنین در رحم مادر دنیا را اصل می‌گیرد و خود را برای دنیا می‌سازد دست و پا و دیگر اعضا برای زهدان مادر به کار نمی آید بلکه تمام همت او تحصیل شرایط زیست در عالم طبیعت است، شرایط زیست در زهدان دنیا نیز به همین منوال است انسان‌ها در دنیا خود را می‌سازند برای آخرت و باید آنجا را اصل بگیرند و شرایط زندگی در آخرت را تحصیل کنند وگرنه همانند جنینی می‌مانند که فراموش کرده خود را بسازد و به زهدان مادر مشغول شده ناگاه زمان تولد که می‌رسد متوجه می شود که شرایط زیست در دنیا را فراهم ننموده و وقتی شرایط زیست را تحصیل نکرده این عالم او را عذاب نمی کند بلکه خود بر خود ظلم کرده است.و ما مردم غفلت زده‌ای هستیم که به دنیا مشغول شدیم آنچنان که کاری اصلی خود را فراموش کردیم حضرت وصی رسول الله صلوات الله علیهما می فرماید: الناس نیام اذا ماتوا انتبهوا مردم در خوابند هنگامی که مردند(و از زهدان دنیا به آخرت متولد شدند)بیدار می شوند.

براستی چه کاری از خود سازی مهم است چرا از این حقیقت چشم می‌پوشیم که در رحم دنیا داریم خودمان را می سازیم و هنگامی که انسان بیداری ما را متوجه آخرت می‌کند می‌گوییم وقت نداریم بدان بپردازیم کارهای‌مان زیاد است و..........

براستی این عذر بدتر از گناه نیست شالوده کارهای انسان رساندن خویشتن است به سعادت انسانی خودش اما به فکر همه چیز هستیم مگر خودمان آنها که زندگی جنینی انسان باورشان شده و می بینند که مردم به همه کار مشغول اند غیر از خود سازی، از خود ما بیشتر برای ما دلسوزی می‌کنند و افسوس و حسرت می خورند ومی گویند :

                  افسوس که ستاره شناس شدیم به یک سری از اسرار عالم طبیعت دست یافتیم اما خود شناس نشدیم و از اسرار جام جم خویش بی خبریم.

براستی مگر نه اینکه معاش مادی وسیله بدست آوردن مقامات معنوی است پس چرا این وسیله آنقدر اصالت یافته که به جای مقصد نشسته توانسته در جواب این سوال که چرا به فکر خویشتن نیستی قد علم کند و بگوید دنبال معیشتم.

در این وادی سخن بسیار است ترسم که وجود نازک شما خواننده گرامی  آزرده خاطر شود و مقدمه به درازا کشیده شود اما دستور العمل خاتم الانبیاء مبنی بر اختصاص یک روز در هفته برای دین پژوهی از دستوراتی است که چشم پوشی از آن،آن می کند که کوتاه ترین شعله آهش بلند ترین شعله های جهنم می شود . 


 
با چه زبان بگویم ولی .... چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:91/9/11---ساعت: 11:10 عصر

با چه زبان  

هزار و یک نکته       77     نکته 61 

بحقیقت برو و بگو آمدم، اگر گفتند اینجا چرا آمدى بگو بکجا روم و بکدام در رو کنم‏

این ره است و دگر دوم ره نیست‏ 

این درست او دگر دوم در نیست‏

اگر گفتند به اذن کى آمدى بگو شنیدم‏

بر ضیافتخانه فیض نوالت منع نیست‏

در گشاده است و صلا در داده خوان انداخته‏

اگر گفتند تا بحال کجا بودى بگو راه گم کرده بودم اگر گفتند چى آوردى بگو اولا دل شکسته که از شما نقل است‏

در کوى ما شکسته دلى میخرند و بس‏

بازار خود فروشى از آن سوى دیگر است‏

و ثانیا:

جز ندارى نبود مایه دارایى من‏

طمع بخششم از درگه سلطان من است‏

و ثالثا: الهى آفریدى رایگان روزى دادى رایگان بیامرز رایگان تو خدایى نه بازرگان اگر گفتند برونش کنید بگو:

نمیروم ز دیار شما بکشور دیگر

برون کنید از این در درآیم از در دیگر

اگر گفتند این جرئت را از که آموختى بگو از حلم شما.

اگر گفتند قابلیت استفاضه ندارى بگو قابلیت را هم شما افاضه میفرمائید: باز اگر از تو اعراض نمودند بگو:

به و الله به بالله به تالله‏

بحق آیه نصر من الله‏

که مو از دامنت دست بر ندیرم‏

اگر کشته شوم الحکم الله‏

اگر گفتند مذنبى بگو اولا شنیدم شما غفارید و ثانیا من ملک نیستم آدم زاده‏ام و ثالثا:

ناکرده گنه در این جهان کیست بگو

آنکس که گنه نکرده و زیست بگو

من بد کنم و تو بد مکافات دهى‏

پس فرق میان من و تو چیست بگو

اگر گفتند اینحرفها را از کجا یاد گرفتى بگو:

بلبل از فیض گل آموخت سخن ورنه نبود

اینهمه قول و غزل تعبیه در منقارش‏

اگر گفتند چه میخواهى بگو:

جز تو ما را هواى دیگر نیست‏

جز لقاى تو هیچ در سر نیست‏

 

 


 
Haddade Adel
Haddade Adel