اردیبهشت 92 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 8

              دیروز: 258

              کل: 456142

Haddade Adel
Haddade Adel
نبش قبر نورانی «حجر بن عَدی» چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/2/14---ساعت: 1:20 صبح

وهابیت کوردل که همواره ادعای دروغین خود مبنی بر بی‌احترامی تشیع به صحابی پیامبر اعظم(ص) را در بوق و کرنا می‌کند، در اقدامی ننگین‌ و با نبش قبر نورانی «حجر بن عَدی» و ربودن پیکر مطهرش، چهره واقعی خود را نشان داد.این در حالی است که حجر از صحابی پیامبر(ص) به شمار می‌رود و اهل تسنن احترام بالایی برای صحابی رسول‌الله(ص) قائلند، از این رو باید میان برادران اهل تسنن با وهابی‌ها تفکیک قائل شد.


آنها که می خواهند با حجر بیشتر آشنا شوند به خصوص نحوه شهادتش که خیلی جانگداز است به این آدرس مراجعه کنندhttp://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920213000404


 
«رونمایی کتاب «سخن ابن سینا و کلام بهمنیار» چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/2/13---ساعت: 11:40 عصر
گزارش فارس از رونمایی کتاب «سخن ابن سینا و کلام بهمنیار»
دینانی: «ابن‌سینا» یک فیلسوف اشراقی است نه مشائی

غلامحسین ابراهیمی دینانی در آیین رونمایی از تازه‌ترین کتابش با عنوان «سخن ابن سینا در کلام بهمنیار» گفت: اگر در جهان غرب ارسطو را فیلسوف بی‌نظیر بدانند، در جهان اسلام هنوز تا به این زمان فیلسوفی چون ابن سینا متولد نشده است.

                                                                                                                                                                       خبرگزاری فارس: دینانی: «ابن‌سینا» یک فیلسوف اشراقی است نه مشائی

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثرغلامحسین ابراهیمی دینانی، چهره ماندگار فلسفه کشور تحت عنوان «سخن ابن سینا در کلام بهمنیار» امروز (13 اردیبهشت) با حضور عبدالله نصری، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و مجید حمیدزاده معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

* توجه اندکی به تاریخ داریم/ فلسفه، تفکر است و تفکر، تاریخ‌مند

ابراهیمی دینانی در سخنانی با اشاره به تفاوت‌های فلسفه و پژوهشگر فلسفه عنوان کرد: پژوهشگر به پژوهش می‌اندیشد و فیلسوف به فلسفیدن که این دو با یکدیگر متفاوتند، فیلسوف سالک راه است همانطور که عارف با عمل خود به سلوک می‌رسد فیلسوف با نظر به سلوک می رسد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه‌های ذهنیش را به کتاب تبدیل می‌کند، گفت: برای نگارش کتاب‌هایم تنها به صرف نوشتن فکر نمی‌کنم چرا که باید دغدغه ها به فکر تبدیل شود. تاریخ در بین تمامی علوم در عالم خلقت اهمیت بیشتری دارد چرا که با انسان‌ها سروکار دارد اما متاسفانه توجه به تاریخ بسیار اندک است.

وی با تاکید بر اینکه برای آموختن تمام علوم باید تاریخ را نیز مطالعه کرد، گفت: علومی چون فیزیک، شیمی و ... بدون تاریخ هم قابل مطالعه هستند اما فیلسوف باید تاریخ بداند چرا که فلسفه با تاریخ عجین است زیرا فلسفه، تفکر است و تفکر، تاریخ‌مند است. بنابراین در دنیای پیشرفته امروز باید سلوک فکری داشته باشیم و این سلوک با تاریخ فلسفه به دست می‌آید.

* فیلسوفان ابن سینا را نمی‌شناسند

چهره ماندگار فلسفه ایران با بیان اینکه ابن سینا فیلسوف وجودشناس است و هیچ کس به اندازه او در این حوزه متبحر نبوده است، افزود: متاسفانه امروزه فیلسوفان کمتر ابن سینا را می شناسند.

به گفته دینانی، غربیان ابن سینا را بهتر از فیلسوفان و اندیشمندان غربی می‌شناسند.

وی افزود: کتاب‌های شفاء، قانون، اشارات و تعلیقات وی هنوز خوانده نشده است درصورتیکه خود ابن سینا در مقدمه کتاب شفاء می‌گوید که ما این مطالب برای عوام نوشتیم ولی خود به حکمت دیگری دست یافتیم این حکمت در کتاب «الانصاف» او نگاشته شده است که متاسفانه مجلدات این مجموعه کتاب بیست جلدی در حمله محمود غزنوی از دست رفته است.

وی یکی از ویژگی های کتاب «سخن ابن سینا در کلام بهمنیار» را سیاحت اجمالی بر افکار ابن سینا دانست و اظهار کرد: بهمنیار شاگرد ابن سینا است که در این کتاب به او نیز پرداخته شده است وی نگاه تازه‌ای به اندیشه ابن سینا دارد.

* ابن‌سینا یک فیلسوف اشراقی است نه مشائی

وی درباره مارتین هایدگر فیلسوف معاصر و شناخته شدن وی در جامعه جهانی و مقایسه‌اش با ابن سینا که هنوز آثارش مغفول است،‌ گفت: متاسفانه تعداد محدودی کتاب درباره اندیشه‌های ابن سینا نگاشته شده است که ممکن است یکی از دلایل این کوتاه ممنوعیت فلسفه بوده باشد با وجود اینکه هنوز هم فلسفه مخالفانی دارد، امیدواریم در آینده نه چندان دور فلسفه جان تازه ای بگیرد.

وی در پاسخ یکی از سؤالات مدعوین که درباره فیلسوف یا عارف بودن ابن سینا سؤال کرد، گفت: در یک کلمه او یک فیلسوف اشراقی است نه فیلسوف مشائی اما سال‌هاست که اشتباها او را فیلسوف مشاء می‌دانند. وی فیلسوفی اشراقی است که در انتهای عمر پا به عرفان گذاشت.


 
خانواده چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/2/7---ساعت: 4:4 عصر

خانواده


 
ایران جوان چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/2/7---ساعت: 4:2 عصر

جمعیت


 
وظایف رسانه ها در انتخابات در بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:92/2/5---ساعت: 10:32 عصر

هشدارهای رهبر انقلاب به صاحبان رسانه‌های اینترنتی است که سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در صفحه‌ ویژه‌ انتخابات 20 توصیه‌ رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی به رسانه‌ها را تحت عنوان «وظایف رسانه‌ها در انتخابات» منتشر کرد؛

وظایف رسانه ها در انتخابات


 
Haddade Adel
Haddade Adel