اردیبهشت 95 - چشمه دانش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نمایش / عدم نمایش پیام های ارسالی در پارسی یار اینجاکلیک کنید

  • + در پی در خواست کاربر گرامی گشت ارشاد که فرموده بودند: حاجی میشه واسه رخ ماهم یک شعر بگی ؟؟ گشت ارشادی و از روی گلت دل ها مات....شه شطرنج به آستان رخت بارها مات
  • + رخت خود را جمع ز پارسی یار کرده بودم بساط خود را پهن در تلگرام کرده بودم مهندس آمد و گفتا که نسناس فراموشکار روزهای آس و پاس بیا در دست خود گیر این یک رباط است پیام از دور بفرست نوعی انعکاس است منم توبه ز کار خویش کردم بساطم را به پارسی پهن کردم خداوند به حق هشت و چارت زما بگذر شتر دیدی ندیدی چشمه دانش تقدیم به مهندس فخری زید عزه
  • + آیت الله ابوالقاسم علیدوست: امام خمینی قدس سره شعار اصلی خود را بر رفتن شاه متمرکز کردند. امام رأس هرم قدرت پهلوی را نشانه گرفته بود و به خوبی بر این امر واقف بودند که با رفتن شاه، رژیم پهلوی نیز خواهد رفت. امام خمینی قدس سره برای پشتوانه نظریه «شاه باید برود » به شعارهای مردم استناد می کردند و می فرمودند:الآن تمام مردم ایران از بزرگ و کوچک شعارشان بر رفتن شاه است.
  • + آیت الله سید علی حسینی آملی: تمام مشکلات جامعه بشری به خاطر این است که از خواسته فطرت خود دور مانده‌اند. ما اگر به وجدان خودمان برگردیم بیدار می‌شویم.
  • + رمز إحرام رمز احرام این است که که کاری را که دیگران به مجرد وفات با تو می کنند تو با خود بنما! لباس ها را در آور، غسل کن، کفن بپوش، تسلیم ربّ شو، حزین باش و آماده فاصله گرفتن از عادات ترک مأنوس ها ، خائف و امیدوار باش.
  • + آیت الله علیدوست: دنیای امروز در شرایطی است که چه مسلمان و چه غیر مسلمان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به رفتار فاطمی دارد و هرچه که زمان پشت سرگذاشته می‌شود این احتیاج بیشتر می‌شود که ما به الگویی همچون حضرت زهرا(س) نیازمندیم.
  • + .
  • + چندی است چو عبد یاغی گشتم با جرم و جنایت باغی گشتم با لطف خدا و ابواب نجاب از بی راه ها بازیافتی گشتم **************** سرهم بندی از چشمه دانش
  • + بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم بر لبم حوقله و به ذکر حق مشغولم بعد مرگم چه هراس ز آمبولانس و تشییع بنده عمریست که به تشییع بدن مشغولم سروده جشمه دانش اسفند 1394 ************* حوقله در زبان عربی مخفف لا حول و لا قوة الا بالله است.

طراحی این قالب توسط امیرحسین قدرتی انجام شده است


     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

              آماربازدید:

              امروز: 6

              دیروز: 152

              کل: 455230

Haddade Adel
Haddade Adel
در رونمایی کتاب تشنه دانش مطرح شد چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:95/2/12---ساعت: 7:58 عصر

حجت الاسلام و المسلمین حسینی آملی :
توصیه آیت الله حسن زاده آملی در خصوص میزان کار در ایام جوانی
حوزه/ آیت الله حسن زاده آملی همیشه نصیحت می کنند که در جوانی به شکلی کار کنید که در پیری از کار افتاده نشوید، زیرا انسان کارهای بسیاری در پیری دارد که باید آنها را انجام دهد، ولی پیرمرد از کارافتاده، از توفیقات بسیاری محروم می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب«تشنه دانش» در مجمع عالی حکمت اسلامی قم گفت: سبکی که در نگارش این کتاب به کاربرده شده است شیوه ای بسیار مناسب است که توانسته به خوبی ابعاد مورد نظر را هویدا کند.
رونمایی از کتاب تشنه دانش حسینی آملی
وی افزود: خداوند، قرآنی فروفرستاد که نور مبین است و پیامبری که سراج منیر است تا جامعه انسانی را از ظلمات به سوی نور خارج کند و به نور برساند.


این محقق حوزه خاطرنشان کرد: سرچشمه فیض الهی از قرآن و اهل بیت(ع) ناشی شده است و سپس نهرهایی سرازیر می شوند که طلاب باید همچون این نهرها این منابع را گرفته و مردم را سیراب کنند.

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی بیان کرد: بزرگانی چون علامه شعرانی معلم عصر است که علامه حسن زاده آملی همیشه بیان می کنند که جان من به فدای ایشان باشد که این مساله نشان می دهد که این معلم با این شاگرد چگونه تعامل داشته که این چنین، بزرگانی چون علامه حسن زاده آملی این چنین در خصوص ایشان بیان می کند و در آخر عمر ایشان نیز نیازهای پرستاری ایشان را انجام می داد.

استاد حوزه گفت: چشمه زلال علوم و معارف اسلامی باید از سوی طلاب در نهرها و جدول ها در حوزه های علمیه کشور و سرآمد همه این حوزه ها یعنی حوزه علمیه قم جاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی بیان کرد: علامه حسن زاده آملی توحید حقیقیه و صمدیه قرآن کریم را به هویت مطلقه ادراک کرده بود؛ آیت الله حسن زاده بیان کردند که یک کلمه از دیوان من، شعر نیست بلکه تمام این دیوان شرح حال شخصی خود من است.

وی خاطرنشان کرد: انس خاص آیت الله حسن زاده آملی با قرآن اعجاب برانگیز است و در اشعارشان نیز دولت را به طلعت حقیقت قرآن تعبیر می کنند و این علاقه عجیب در شاگردان ایشان نیز متبلور است.

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی بیان کرد: ایشان بیان می کنند تا همه چیز خود را به علم ندهید علم هیچ بخشی از خود را به انسان نمی دهد و به همین خاطر است که این چنین در علم و دانش سخت کوش هستند.

استاد حوزه گفت: آیت الله حسن زاده آملی همیشه نصیحت می کنند که در جوانی به شکلی کار کنید که در پیری از کار افتاده نشوید زیرا انسان کارهای بسیاری در پیری دارد که باید آنها را انجام دهد، ولی پیرمرد از کارافتاده از توفیقات بسیاری محروم می شود؛ ایشان در دوران پیری هم که خود را از کارافتاده معرفی می کند نیز روزی 17 ساعت کار می کند که نمونه ای بارز از روحیات علمای بزرگ شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی بیان کرد: اساتیدی چون آیات رفیعی قزوینی، محمدتقی آملی، ابوالحسن شعرانی، فاضل تونی، سید محمد حسن الهی طباطبایی، علامه طباطبایی و میرزا مهدی آشتیانی در شکل گیری انواروجودی ایشان نقش خاصی ایفا کردند و امروز نیز طلاب باید این بزرگان را الگوی خود قرار دهند و در این مسیر گام بردارند.

وی گفت: طلاب باید از برکات وجود این بزرگان استفاده کنند و در این زمینه باید از این مساله بحث کرد که این افراد طلاب مبتدی بودند که به این درجات رسیدند و طلاب باید بیاموزند چگونه کرامت خدادادی را از قوه به فعل برسانند.


 
در رو نمایی از کتاب «تشنه دانش» مطرح شد؛ چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:95/2/12---ساعت: 7:47 عصر


در رو نمایی از کتاب «تشنه دانش» مطرح شد؛
توصیه علامه حسن زاده آملی به طلاب/ ارتباط استاد و شاگرد دو جانبه است
آیت الله سید علی  حسینی آملی با بیان این که علامه حسن زاده آملی در سنین پیری روزانه حدود 17 ساعت فعالیت داشتند، گفت: طلاب با بهره گیری از وقت و غلبه بر نفس خود، می توانند به درجات بالای علمی و اخلاقی برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی پیش از ظهر امروز در آیین رو نمایی از کتاب «تشنه دانش» در مجمع عالی حکمت اسلامی قم گفت: سبکی که حجت الاسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی در تألیف این کتاب به کار گرفته اند، بسیار پسندیده است.

 رونمایی از کتاب تشنه دانش حسینی آملی

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی ابراز کرد: در واقع باید بگویم که نویسنده این کتاب و عزیزانی که چنین آثاری را منتشر می کنند، امید آینده حوزه های علمیه هستند؛ شهید مطهری، علامه حسن زاده آملی و اساتید علمی، جهان بشریت را هدایت می کنند.

 

وی اظهار داشت: از چشمه نور قرآن و ولایت اهل بیت(ع) نهرها جاری شده است و امیدواریم که ما با بهره گیری از این سرچشمه ها، نهرهایی نباشیم که به بن بست می خورند؛ علمای گذشته به معلم خود این چنین می گفتند که جان من فدای معلمم باد؛ ارتباط بین استاد و شاگر رابطه ای دو جانبه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی خاطرنشان کرد: زمانی که بنده در آمل برای سخنرانی به جایی می رفتم، کتاب هایی به همراه خود بر روی منبر می بردم؛ برخی به من گفتند که شما مانند علامه حسن زاده آملی هستید.

 

وی ادامه داد: این افراد این دغدغه را داشتند که چرا دیگر سخنرانان، قال الصادق(ع)، قال الباقر(ع) و قال الله تعالی را از روی کتاب برای ما نمی خوانند؛ مبلغان و سخنران توجه داشته باشند که بیان آیه و روایت با مراجعه به کتاب قرآن کریم و کتب روایی نزد مردم پسندیده تر است.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی افزود: انسان می تواند بر خواسته های نفسانی خود مسلط شود؛ علامه حسن زاده آملی می فرمودند که تا همه چیزت را به علم ندهی، علم هیچ چیزش را به تو نمی دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده آملی در توصیه به جوانی فرموده بودند که در جوانی به گونه ای کار کنید که در پیری از کار افتاده نشوید؛ خود ایشان در سنین پیری روزانه حدود 17 ساعت به فعالیت مشغول بودند.

 

وی اظهار داشت: علامه حسن زاده آملی می فرمودند که از گذر عمرم پشیمان نیستم و از عمرم خوب استفاده کردم؛ دیدگاه علامه حسن زاده آملی به طلاب این بوده که از وقت بهترین استفاده را بکنند.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی در پایان گفت: چگونه که یک طلبه مبتدی تبدیل به علامه ای می شود که چراغ هدایت است و کرامت را از قوه به فعل می رساند؛ همه طلبه ها با بهره گیری از وقت و غلبه بر نفس خود، می توانند به درجات بالای علمی و اخلاقی برسند./840/پ202/ی


 
کتاب «تشنه دانش» رونمایی میشود چاپ فرستادن به ایمیل
تاریخ:95/2/9---ساعت: 1:56 عصر

از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی
کتاب «تشنه دانش» رونمایی می‌شود
خبرگزاری فارس: کتاب «تشنه دانش» رونمایی می‌شود
آیین رونمایی از کتاب «تشنه دانش» اثر حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی کمال‌آبادی مصادف با روز معلم در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار خواهد شد.



به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم رونمایی از کتاب تشنه دانش با حضور و سخنرانی آیت‌الله سیدعلی حسینی‌آملی از شاگردان برجسته علامه حسن حسن‌زاده آملی و با حضور برخی دیگر از شاگردان آیت‌الله حسن‌زاده آملی برگزار خواهد شد.

این مراسم از ساعت 11 یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه در مجمع عالی حکمت اسلامی به نشانی قم، خیابان 19 دی، کوچه 10، فرعی اول سمت چپ، پلاک 5 برگزار می‌شود.

تشنه دانش کتابی برای مدیریت در تحصیل است که براساس زیستنامه علمی علامه حسن حسن‌زاده آملی نگارش یافته است.

نام کتاب از بیتی از دیوان علامه حسن‌زاده انتخاب شده، علامه در آن بیت چنین سروده است:
«منم آن تشنه دانش که گر دانش شود آتش

مرا اندر دل آتش همی باشد نشیمن‌ها»

این بیت از روحیه صبر، استقامت، عاشقی و شیدایی نسبت به دانش و معرفت حکایت دارد.

این کتاب در یک مقدمه و چهار بخش تدوین شده است، بخش اول با عنوان مقام‌ها به چهارده مقام در تحصیل می‌پردازد، این مقام‌ها به راهبردها و راهکارهای تحصیل دانش و تدبیر آموخته‌ها مربوط است.

بخش دوم با عنوان منزل‌ها به 10 منزل معنوی پرداخته است، این منزل‌ها بیش‌تر به روحیاتی اشاره دارد که تخلق دانش‌پژوه به آن‌ها ضروری است.

بخش سوم به عنوان هدف‌ها به پنج هدف عمده از دانش‌اندوزی در عالم طلبگی اشاره کرده و بخش چهارم با عنوان پیوست‌ها به پنج ضمیمه زیر پرداخته است:

1) زندگی‌نامه اجمالی علامه حسن‌زاده آملی

2) آموزه‌ها (فهرستی از کتاب‌هایی که علامه حسن‌زاده محضر استادان خویش فراگرفته است)

 3) روزشمار آثار (فهرستی از آثار قلمی استاد علامه به همراه تاریخ نگارش در این پیوست آمده است)

4) کتابنامه روش دانش‌پژوهی (‌فهرستی از کتاب‌هایی که در مدیریت تحصیل علوم دینی نوشته شده است)

5) اشک شوق پدر علامه حسن‌زاده (در این پیوست با الهام از پدر حضرت علامه، والدین جوانان به استقبال از طلبه‌ شدن فرزندشان، ترغیب شده‌اند)

نویسنده در تمام مباحث کتاب همت داشته تا از خاطرات تحصیلی علامه حسن‌زاده آملی به عنوان الگو بهره‌ ببرد و در واقع دفتری از خاطرات  تحصیلی آن بزرگمرد را جمع‌آوری کرده است.

برخی از این خاطرات تا زمان جمع‌آوری در این مجموعه، در جایی ثبت نشده و از مجموع فایل‌های صوتی درس‌های علامه و از شاگردان وی جمع‌آوری شده است.

این اثر از سوی موسسه ادیب فقه جواهری واقع در پارک علم و فناوری استان قم منتشر شده است.


 
Haddade Adel
Haddade Adel